Gå till innehåll

Vista Media Center Extender till xbox360 problem?


reed

Recommended Posts

Kanske mer är ett xbox360 problem men tror inte det då det funkar fel fritt från bärbara som man kör wireless.. här kommer samma fråga jag ställde i ett annat forum idag:

Kör med Vista Ultimate.. och genom extendern från bärbara datorn min som körs trådlöst i huset så funkar det jätte bra.. men vill egentligen koppa xbox360in mot stationära datorn som är en Vista Ultimate burk men med mycket mer HDD utrymme och mer filmer/bilder/musik på.

Men har suttit och bråkat lite i eftermiddag när man ligger hemma och är sjuk från jobbet =) men får inte till det genom stationära.. spelar man upp en film så avbryter den efter ett tag och klagar på connection min.. då är min stationära kopplad till routern med sladd och det är xbox360in med. och Kontrollerar man styrkan i Media Center så är den absolut högsta =)

Någon som vet varför den bryter bara med stationära datorn och inte bärbara?

Kan lägga till jag har inget antivirus program eller så på stationära (kör F-Secure på bärbara).

/reed

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu testat ytterligare.. och det jag kommer fram till är att det måste vara något med någon inställning på Stationära datorn som blockar/klipper kopplingen mellan Xbox360 Extendern och Vista datorn.

Bytte och körde mot min bärbara (som körs wireless och har inte HD styrka på signalen där den står nu) men funkar klockrent på alla sätt och vis.. så därför är min teori att något blockar eller fel inställt på denna dator men har kollat och ser lika ut.. har någon något tips? kanske något annat i datorn som skall ändras?

/reed

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...