Gå till innehåll

AVG 7,5 Internet Security


Gäst rebom

Recommended Posts

Gäst rebom

Hej Malou och andra som kan AVG

Min bror fick AVG 7,5 Internet Security som present och jag fick instalera i min burk hehe

Men jag undrar hur fungerar den?scanar den själv eller vad det står att det ska vara

Anti-Virus

Anti-Spyware

Anti-Spam

Firewall

men jag ser inga Firewall som är på utan windows Firewall är på? och hittar inte hur jag ska scana dator?

tacksam för lite info

MVH

Rebom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej rebom!

Är det AVG Internet Security innehållande Anti-Virus/Anti-Spyware/Anti-Spam/Firewall så har jag tyvärr inga erfarenheter/kunskaper ang det säkerhetspaketet då jag själv inte använder det.

Om det däremot är AVG Antispywareprogrammet så är det en annan sak  ;)

Men skall se om jag ändå inte kan försöka hjälpa dig (lite grann).

Är det säkerhetspaketet du talar om?

Är det säkerhetspaketet som är kompatibelt med Vista (då du har postat under Vista)?

Finns där ingen hjälpfil eller liknande i programmet som man kan ta fram?

Men jag skall se om jag hittar någon information.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej rebom!

Jag var också inne och tittade på den. Men som sagt inte till mycket information ang brandväggen.

Finns det ingen så kallad hjälpfil i programmet (det borde finnas) eller någon form av manual?

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst rebom
Hej rebom!

Jag var också inne och tittade på den. Men som sagt inte till mycket information ang brandväggen.

Finns det ingen så kallad hjälpfil i programmet (det borde finnas) eller någon form av manual?

MVH/Malou

jooo fan manual finns det men det är samma sak där inget om brandväggen utan om allt annat, i själva programet finns hjälp och det går inte använda den får detta meddelande (Hjälpen för det här programmet skapades i Windows hjälpformat vilket användes i tidigare versioner av Windows men som inte stöds i Windows Vista) ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej rebom!

(Hjälpen för det här programmet skapades i Windows hjälpformat vilket användes i tidigare versioner av Windows men som inte stöds i Windows Vista)  ???

???  ???  ???

Men är inte det här säkerhetspaketet som du har kompatibelt med Vista?

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst rebom
Hej rebom!
(Hjälpen för det här programmet skapades i Windows hjälpformat vilket användes i tidigare versioner av Windows men som inte stöds i Windows Vista)  ???

???  ???  ???

Men är inte det här säkerhetspaketet som du har kompatibelt med Vista?

MVH/Malou

Jooo det är den  ??? det är nog därför jag är lite osäker på den om den är ett bra Virusprogram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej rebom!

(Hjälpen för det här programmet skapades i Windows hjälpformat vilket användes i tidigare versioner av Windows men som inte stöds i Windows Vista)  ???

???  ???  ???

Men är inte det här säkerhetspaketet som du har kompatibelt med Vista?

MVH/Malou

Jooo det är den

Mycket märkligt detta måste jag säga!

Skall se om Wilders Security Forums har någon information eller om där finns någon/några med likartade problem. Titta gärna in själv och se om du hittar något.

http://www.wilderssecurity.com/index.php

Förhoppningsvis så kanske det kan finnas någon/några här på XP forumet som har någon lösning till problemet och som kan ge en hjälpande hand  ;)

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst rebom

Hej rebom!

(Hjälpen för det här programmet skapades i Windows hjälpformat vilket användes i tidigare versioner av Windows men som inte stöds i Windows Vista)  ???

???  ???  ???

Men är inte det här säkerhetspaketet som du har kompatibelt med Vista?

MVH/Malou

Jooo det är den

Mycket märkligt detta måste jag säga!

Skall se om Wilders Security Forums har någon information eller om där finns någon/några med likartade problem. Titta gärna in själv och se om du hittar något.

http://www.wilderssecurity.com/index.php

Förhoppningsvis så kanske det kan finnas någon/några här på XP forumet som har någon lösning till problemet och som kan ge en hjälpande hand  ;)

MVH/Malou

Tack ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej rebom!

Varsegod  ;)

En liten fråga:

Den här versionen du har installerad är den licensen till för en eller två datorer?

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst rebom
Hej rebom!

Varsegod  ;)

En liten fråga:

Den här versionen du har installerad är den licensen till för en eller två datorer?

MVH/Malou

Den är till två

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej igen rebom!

Hittade något mycket intressant i PDF manualen.

På sidan 7 så står det bla att läsa:

1.5. Operating Systems Supported

Note:

The Firewall component is currently not available for Windows Vista.

Är inte detta lite utav lurendrejeri. Falsk marknadsföring. Eller har jag missförstått något här  ???

Tänker då på att AVG går ut med ett säkerhetspaket som är kompatibelt med Vista och som då bla innehåller brandvägg. Och så visar det sig att brandväggen inte är tillgänglig för Vista.

Vad jag kan se på deras hemsida så står det klart och tydligt vad som inngår i säkerhetspaketet och att den är kompatibel med Vista. Det står bla så här:

Includes

    * Anti-Virus protects from viruses, worms and trojans

    * Anti-Spyware protects from spyware, adware and other malicious programs

    * Anti-Spam filters spam and protects against phishing attacks

    * Firewall protects from hackers

http://www5.grisoft.com/doc/special-avg-in...-vista/us/crp/0

Detta hade jag reklamerat med omedlebar verkan  >:(

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst rebom

Hmm >:( >:(

Skull ta nästa flyg till USA och gå till baka med skiten till AVG företaget och plus en stämnings papper på att jag kräver flyg pengarna plus allt tid o FAAAAAAN allt jag har lagt ut på deras jävla skit.har jag fel?

köpa ett program för nästan 1000kr och det ska inte vara som dem lovar fyyyy fan vilken värld vi lever i ???

om dem stora idioterna gör så här som dem gör fan ska folket göra!!!! klart som fan folk är elak o hård och gör allt föratt få allt gratis..

Men Men ett stor Tack till dig Malou för du tog dig tid och hjälpte mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej rebom!

Jag förstår mycket väl att du är arg/besviken m.m (med all rätt) men tänk på ordvalet (svordomar)  ;)

Tycker att du skall kontakta AVG och påpeka detta samt kräva pengarna tillbaka om den är köpt via AVG Online.  Eller kontakta den butik där programmet är köpt och kräv pengarna tillbaka.

Oavsett vad så kontakta AVG och påpeka detta ang brandväggen som inte är tillgänglig om man använder Vista. De skall/bör tala om detta på sin hemsida där de marknadsför denna produkt och det skall framgå klart och tydligt.

Includes

    * Anti-Virus protects from viruses, worms and trojans

    * Anti-Spyware protects from spyware, adware and other malicious programs

    * Anti-Spam filters spam and protects against phishing attacks

    * Firewall protects from hackers <=Är inte tillgänglig om man använder Vista

http://www5.grisoft.com/doc/products-avg-i...curity/us/crp/0

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst rebom

Hehehe dem försökte lura mig och att det var jag som har uppfattat fel men när jag skickade länken till dem sa hade dem inte ett skit o säga det vara bara skicka skräpet tillbaka.

har goooooooood lust o anmäla dem till något som ger dem en riktigt smäll. ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...