Gå till innehåll

Korrupta filer


driller

Recommended Posts

Hej!

Jag en ftp server på min Vista ultimate dator, har även Xp kvar på datorn med samma ftp server, jag har testat G6 och Serv-U och när något dator tankar en packad fil zip eller rar från min vista så blir filen alltid korrupt och kan inte packas upp, men tankas samma fil från Xp istället så blir det inget fel på dom packade filerna. Har någon haft samma problem och kan lösa mitt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Fick samma problem igår när filer packade med z-zip och zip skulle packas upp så var helt plötsligt filerna CRC error .

Alla filer.. Provade olika.

>:(

Säkert nåt simpelt men de är störande när man inte kan packa upp.

Idag installerade jag ett program med Installanywhere packat program och hela tiden frågade om ett ställe att packa ner till ..

Låter som ett rättighetsproblem av nåt slag.

Erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som att det gäller att hitta minsta gemensamma nämnare här, vad har ni för hårdvara (moderkort, minnen, nätverkskort)? Det sägs av vissa att CRC-fel kan avhjälpas med uppdaterat BIOS och att CRC-problemen beror på konstigheter i hur Windows (Vista) hanterar minnet....

Kör ni med senaste versionerna av komprimeringsprogrammen?

Fråga till centrino: Packar du filer lokalt och sedan när du öppnar dessa så får du CRC-fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Stenis ,

Det är senaste Winrar som som jag använt en längre tid och började bråka igår som först.

Provade ladda ner fil från nätet till skrivbordet och sen packade upp funkade inte men har funkat förr.

Likaså lade ner Dokument och provade packa upp där men inte även den funkat förr.

Konstigt att de ska bråka nu efter en tid.

Kan man köra något program likt Windows Memory Diagnostics  ?

Tack

Erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stenis, lägger med en bild så får du se hur en installation kan se ut av ett program som är packat med NSIS och har ett installationsprogram

Kommer upp efter att du laddat ner ett program antingen i dina Dokument eller på Skrivbordet. 

:-[

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. JAg har exakt samma problem med både nerladdade och köpta skivor med komprimerat material.

Får CRC fel på i stort sett allt. Till och med drivrutiner till nya grafikkortet. Ibland hjälper det att starta om och sedan unrara det första man gör efter omstart!? Men det är ju oerhört irriterande i längden.

Skulle bli enormt tacksam om någon hade en lösning på problemet.

Kör Vista business. Pentium 3ghz 2 gb minne Asus macka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...