Gå till innehåll

IE, Flash, Messenger & massa andra problem..


monovision

Recommended Posts

Problemet löst! Avinstallerade NOD32 och slängde in AVG Free Edition istället. Gjorde susen.

/Mono

---------

Hallå!

Sitter med en äkta 64bitars version av Vista Home Premium och har nu fått stora problem! Datorn har uppdaterat sig på egen hand och jag har inte längre kvar någon fungerande återställningspunkt, vilket har hjälpt mig tidigare när detta har hänt. Någonting blockerar en massa grejer i Vista. Program stängs ner mm..

1. Windows Live Messenger.

När jag startar programet så stängs det ner efter 3 sekunder "Windows Live Messenger har slutat fungera" och när jag då stänger ner den informationen så händer det samma sak med "Watson Client". Ibland händer det också att "WerFault.exe - Programfel" dyker upp.

2. Internet Explorer.

När jag öppnar IE så får jag alltid felmeddelandet "Sidan kan inte visas..". Datorn är ansluten till internet, mina gadgets fungerar, men inget syns i IE och när jag stänger det så får jag upp "IE har slutat fungera" och Vista söker efter en lösning.. Men iget hjälper. Har kört IE utan insticksprogram men det blir samma fel. Jag har dock hittat en workaround för detta genom att söka på något i min googlegadget som då på egen hand öppnar upp ett IE fönster som "har kontakt" med nätet. Där fungerar dock inte flash/shockwave filer.. Försöker uppdatera det men det får ingen kontakt med servern.

3. NOD32

"Failure to open socket". Går ej längre att uppdatera.

4. Dataexekveringsskyddet.

Ibland påstår Vista att det är dataexekveringsskyddet som stoppat program, fast jag har godkänt dem, utan framgång.

Tidigare har alltså datorn fungerat prima, jag har fått för mig att det är någon form av update som gjort detta. Vill helst inte blåsa in en ny installation men det känns som om det snart är det enda alternativet. Tänkte fråga här först dock.. Har sett att många har fått hjälp men kan inte hitta något liknande fall.

Vad tror ni? Tack på förhand!

/Mono

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...