Gå till innehåll

Låsning vid installation


Dennis86

Recommended Posts

Förra veckan så gick tydligen min C: disk åt skogen. Jag lyckades komma åt den och kopiera övr filer från den. När jag igår körde en chkdsk från Vista skivan så kom väldigt mycket tillbaka som unreadable. Så nu har jag köpt en ny disk och stoppat i datorn. Problemet är att under installationen så stannar den på "Completing installation". Jag har gjort 3 försök med att installera och den stannar på samma ställe varje gång. Första gången lät jag datorn stå i 1h innan jag gjorde nåt. Nu är det så att första gången jag installerade Vista för 3mån sen och även på laptopen förra veckan så var installationen klar på 30min. Jag har inte ändrat nån hårdvara i den stationära sen den installationen. Nån som har nån idé om varför den beter sig på detta viss? Börjar bli smått trött på att den krånglar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vista känner av dagsformen på datorn och användaren ;) Skämt åsido, sådant kan inte förklaras. Däremot kanske du har kopplat bort någon extern enhet som ett USB-minne, USB-hårddisk eller dylikt? Ett bra tips om installationen hänger sig är att koppla ur ALLT utom skärmkablen och tangentbordet (helst ingen mus heller) och testa att installera så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope, Jag gjorde verkligen inget annorlunda när det helt plötsligt fungerade. Datorn hade stått på samma ställe sen jag bytte hdd runt 12. Men de blev lite lustigt med diskarna för D: blev system så jag kan inte byta enhetsbeteckning på den : Fast de överlever jag nog tills jag byter disk i slutet av nov igen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...