tomorrow Posted November 30, 2007 Share Posted November 30, 2007 Hej! Skulle ordna en HD med XP Home enbart för mitt musikskapande. Formaterade, installerade XP Home, SP2 + 70-80 uppdateringar från Microsoft som så många gånger förut. Vid omboot eller start kommer följande upp (se bifogad bild). Har aldrig fått detta tidigare vid en nyinstallation. Vad är det? Som vanligt Mycket tacksam för svar. /tomorrow Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BengtH Posted November 30, 2007 Share Posted November 30, 2007 Hej! Jag tror att det beror på felaktig drivrutin för grafikkortet (ATI). Prova med att avinstallera den gamla drivrutinen och installera en nyare. Lycka till från BengtH Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomorrow Posted November 30, 2007 Author Share Posted November 30, 2007 Hej BengtH och tack för tipset! Tyvärr löste sig inte problemet med nya drivrutiner. Inför nyinstallationen laddade jag ner de nyaste drivrutinerna (7.11) från ATI. Vid installationen av dessa så kom det med någon skit som heter STEAM. Jag ville inte ha STEAM så jag avinstallerade det. Hämtade enbart drivrutinerna (ej Catalyst osv) igen. Avinstallerade de gamla och in med de nya. Med det är likadant. /tomorrow Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanF Posted November 30, 2007 Share Posted November 30, 2007 Om du laddar net det stora paketet från ATI måste man ha .net 2.0 har jag för mig. Testa att lägga in den och installera om drivern eller ladda hem driver only. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts