peppe_e Posted February 29, 2008 Share Posted February 29, 2008 Installerade SP1 på min Vista Ultimate och blev tvingad att aktivera min OEM igen. Den automatiska aktiveringen gav svaret att min kod redan användes av en annan dator. Telefonaktiveringen fungerade. Ska det vara så? ingen annan som upplevt detta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Jag gissar på att din dator var aktiverad med det vanliga cracket (olagligt) OEM BIOS emulation, som Microsoft har satt stopp för i och med SP1. Jag kan också ha helt fel, men det låter så enligt mig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ozzyman Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 peppe_e !!! Så ska det verkligen inte vara !!!Med vista så har microsoft verkligen "ställt" till det !!! Dessa ständiga om aktiveringar så fort man gör något med sin dator burk !!! Hur jobbigt som helst !!!Bra att det "ordnade" sig för dig med telefonaktiveringen.......... : Mvh.Ozzyman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peppe_e Posted March 3, 2008 Author Share Posted March 3, 2008 Vill bara påpeka att min dator inte var aktiverad med bios hacket eller något annat olagligt. Den var aktiverad hos M$ enligt gällande regler. och efter Sp1 fick jag aktivera den igen. Troligtvis var det någon driver som blev uppdaterad som triggade detta. Se http://support.microsoft.com/kb/947519 /P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts