Gå till innehåll

PNG-filer visas inte i IE 7


DirkDiggler

Recommended Posts

Hux flux försvann alla .png bilder och ersattes med såna där röda kryss.

En kille på ett annat forum tipsade om ett .pngfixarprogram man kan ladda ner från denna sajt:

http://www.winhelponline.com/articles/202/...t-Explorer.html

Men jag lyckas inte installera programmet, inte ens i felsäkert läge. Jag får detta felmeddelande:

C:usersjoachimdesktoppng_fixpngasso_vista.reg

kan inte importeras. Det gick inte att skriva alla data till registret. En del nycklar är öppnade av systemet eller andra processer.

Någon som har ett annat förslag? Både tråkigt och enerverande med detta lilla problem.  :(

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta som gör hemsidor har ofta problem med att ange rätt sökväg till bilder och länkar. Jag är nästan övertygad om att det även nu rör sig om ett misstag av dig själv.

Du kanske har ändrat namnet på mappen där du har bilderna eller råkat ta bort dem?

Internet Explorer 7 har inga som helst problem med PNG-bilder, så det kan inte ha med formatet att göra. Du bör istället kolla så att sökvägarna till bilderna är rätt, även stora och små bokstäver kan spela roll på vissa servrar (om du nu har laddat upp sidan).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...