Mr muscle Posted March 2, 2008 Share Posted March 2, 2008 Hej! När jag går in unde energialternativ och ska välja vad som händer när man stänger datorns lock och vad som händer när man slår på strömbrytaren. Har för mig att jag förut kunde välja mellan vila, viloläge och stänga av. Nu har jag bara vila,stänga av att välja mellan. Har viloläget försvunnit? Hur får jag tillbaka den möjligheten? Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinWest Posted November 24, 2008 Share Posted November 24, 2008 Jag har råkat ut för samma sak när jag kört CCleaner, och haft lika svårt bägge gångerna att hitta lösningen. Så här gör du viloläget tillgängligt: Klicka på Start och skriv cmd i rutan Påbörja sökning. Högerklicka på Kommandotolken i listan med sökresultat och klicka sedan på Kör som administratör. När du får en fråga i Kontroll av användarkonto klickar du på Fortsätt. Skriv powercfg.exe /hibernate on vid kommandotolken och tryck på RETUR. Skriv exit och stäng kommandotolksfönstret genom att trycka på RETUR. Lösningen finns på: http://support.microsoft.com/kb/920730/sv ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts