Gå till innehåll

Se film i Media Center


Tjuven77

Recommended Posts

Gäst Fluorescent79

De filmer jag lyckats se har varit i windows media, någon slags divx eller xvid har jag för mig. Och jag tror att en enstaka film har varit något som kallas mp4.

img, är väll någon slags dvd-kopia väll?? I så fall måste du nog packa upp filen. Jag har för mig att jag läst att man kan se dvd-kopior från hårddisken. Men då måste dessa vara upp packade i kataloger på disk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att tolka img-filer som filmer är ett vanligt misstag har jag kommit fram till, förmodligen eftersom VLC kan spela upp dessa filer utan att användaren behöver förstå något.

En img-fil är som Fluorescent79 säger en avbild av en skiva (image); det är alltså samma sak som en iso-fil (vilket också kan spelas upp i VLC).

Saken är den att img-filer inte är ett specifikt format - det är ju bara en avbild på en skiva som kan innehålla exakt vilket format av film/musik som helst. Dock brukar det fungera att antingen packa upp innehållet - men enklast är nog att mounta img-filen som en DVD och låta Media Center tolka filen som en riktig skiva :)

Att mounta filer finns det massa info om i forumet, bara att kolla upp :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tack

Jag har inga problem att se mina filmer. Men jag vill kunna se dom genom Media Center. Jag vill kunna sitta ute i soffan och kolla på filmerna jag har på hårdisken.

Har för mig att jag läst någonstans att det skall gå att se Video-TS. Är det bara det formatet och dom formaten som kan ses i Media Player som kan ses genom Media Center???

MVH

Mikael

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Hej

Jag ser .img filer i vlc det går utmärkt och man kan välja språk & annat om man vill det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte säkert, men Media Center borde kunna spela upp de flesta format, dock inte img och iso som vi har kommit fram till. Annars kan man väl ladda hem fristående codecs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

kör du dem via daemon tool innan och mountar filmen så finns den och kan spelas genom mediacenter. har inte sett om det finns nån plugin som mountar automatiskt- dock läste jag om en tidigare version på mediacenter att det fanns.

men som sagt mounta den så finns den där under spela upp dvd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...