Gå till innehåll

göte

Medlem
  • Innehållsantal

    599
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    4

Om göte

  • Födelsedag Juni 7

Ytterligare profilinformation

  • Kön
    Man
  • Från
    Någonstans i Skåne

Senaste besökare till profilen

13 077 profilvisningar

göte's Achievements

(6/8)

  1. Jag använder senaste versionen av Edge och Gmail
  2. göte

    Popupruta

    Varje gång jag öppnar Gmail så kommer en popupruta upp som vill att jag skall ladda ner Google Chrome. Jag vill inte ha Chrome så hur gör jag för att slippa den här popuprutan.
  3. Ibland är det bara för enkelt. Där har man kollat på alla andra inställningar men missat detta Tack för att du öppnade mina ögon yvkmug
  4. Hej alla Någonstans har jag läst att man i Fall Creators Update skall kunna skapa genvägar till en webbsida och lägga den i aktivitetslisten. Nu hittar jag inte detta och undrar om någon vet hur man gör. MVH Göte
  5. Du har dom ju alltid i Edge där du kan sortera dom i olika kataloger. Att spara dom som du vill gäller ju bara när man byter dator eller gör en clean install och då kan du använda Cecilias tips om du är inloggad med ett lokalt konto. Loggar du emellertid in med ett Microsoftkonto finns dom ju där efter en ominstallation.
  6. Att sortera är lätt när man pinnat dom till höger på skrivbordet i Edge. Bara att ta tag i en favorit så gråmarkeras den och sen kan du dra den dit du vill Funkar både på enskilda favoriter & kataloger Tyvärr måste man pinna dom varje gång man öppnar Edge
  7. göte

    Störigt i Edge

    Edge börjar bli riktigt bra efter Creators Update men det finns fortfarande 3 saker som är riktigt störande enligt min mening. 1. Var hittar man filsökvägen till Edge så att man kan skapa en genväg på skrivbordet. 2. Var hittar man filsökvägen till katalogen med Favoriterna i Edge. 3. Hur ska man kunna få genvägarna att ligga kvar till höger när man ”pinnat” dom.
  8. Eftersom det inte gjorde någon nytta med en registerstädning eller med drivrutinsuppdateringar funderade jag på det här med eventuella hårdvarufel och efter att ha fått flera BSOD med Memory_Management körde jag Windows Minnesdiagnostikverktyg som sa att det var ett fel på maskinvaran. Jag tog ur det ena minnet och körde programmet igen och då var allt OK. Tog ur det friska minnet och satte sedan i det felaktiga minnet i den andra sockeln på moderkortet för att utesluta moderkortsfel. Minnesdiagnostikverktyget reagerade direkt och sa att det var ett fel på maskinvaran. Således: Ett minne är kasst och ett är helt. Kör tills vidare datorn med ett 8GB:s minne. Har åberopat livstidsgarantin och det skall bli intressant att se om den gäller.
  9. Tackar för tipset
  10. Inte lätt att hitta vilken drivrutin som det skulle vara. Allt har funkat med både 15063.250 & 296 Nerladdning via https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10
  11. Hej Cecilia Problemet dök upp efter det att Microsoft Support hjälp till med att lösa problemet att installera version 1703.15063.413 genom att göra en ominstallation. Dagligen får jag minst 2 blåskärmar med olika stoppkoder och ibland t.o.m. när datorn står och går utan att något är p.g. Critical_Process_Died System_Service_Exception Kernel_Data_Inpage_Error Kernel_Security_Check_Failure Memory_Mangement Bad_Pool_Header är bara några stoppkoder som kommit och en del flera gånger Har kört Antivirus + Malwarebyte + Diskrensning. Ingen ny hårdvara installerad och inga nya program installerade. Kollade på en del stoppkoder men dom flesta hänvisade till registerfel, därför denna fråga. Känner inte för att göra en Clean Install just nu. Det får vänta till hösten när jag ändå skall köpa en större SSD. Försöker njuta av sommaren mellan regnskurarna istället :-) men behöver ju datorn ibland ändå. /Göte
  12. Hej alla Jag är i behov av ett program som kan städa och återställa Windows register. Tips mottages tacksamt - gärna freeware /Göte
  13. Hej Cecilia Idag har jag trots allt följt ditt råd att totalt avinstallera Norton och därefter testat att uppdatera - Resultat är detsamma Därefter installerade jag Norton igen & skannade hela systemet och testade igen - Resultat är detsamma Därefter ringde jag Microsofts support och efter 1,5 timmars jobb via telefon och supportteknikerns styrning av min dator lyckades vi uppgradera genom att ladda ner ett verktyg från Microsoft och sedan köra uppgraderingen - Så nu funkar det. Tack för ditt engagemang och ha en trevlig midsommar
×
×
  • Skapa nytt...