villvetaalltomvista Posted March 31, 2008 Share Posted March 31, 2008 Hejsan ! Jag håller på att jobba med en liten hemsida och tänkte lägga upp lite gratisprogram. Så jag undar vad som gäller för publicering av gratisprogram? Och vad gäller då jag endast länkar till författarens hemsida eller start av nedladdning? Tack på förhand ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted March 31, 2008 Share Posted March 31, 2008 Jag vet inte ! Nu när det är sagt så tänker jag så här... Den som har rätten till att dela ut gratis-programmen, har säker ett avtal för sidan som du tänker länka till. Den sidan får klick-pengar för andra länkar på sin sida. Om du gör direktlänkar till program så 'snor' du pengar från denne. Kanske inte helt okay ? Om du däremot lägger upp länkar till dennes sida så blir det bara en fördel för denne. Men som sagt jag vet inte vad lagen säger. Internet är ju Internationellt men Svensk lag gäller för dig. Utan att på något vis jämföra din sida med denna så angående upphovsrättsbrott... http://www.sweclockers.com/nyhet/7525-skiv...pa_15_miljoner/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts