Gå till innehåll

Märkt någon skillnad med SP1?


HiTek

Recommended Posts

Hur många trådar har skapats här i forumet om diverse felkoder efter sp1 släpptes, börjar bli lite tröttsamt.

Minns så väl alla trådar som skapades i forum då SP1 för XP släpptes med alla olika slags problem ;)

Vista fungerar utmärkt.

//xpna

*

**

***

..JA, MICROSOFT HAR INTE LÄRT SIG ETT DYFT!!

***

**

*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mumfie

Hur många trådar har skapats här i forumet om diverse felkoder efter sp1 släpptes, börjar bli lite tröttsamt.

Minns så väl alla trådar som skapades i forum då SP1 för XP släpptes med alla olika slags problem ;)

Vista fungerar utmärkt.

//xpna

De flesta problem då handlade om att folk med piratversioner fick problem med sina regnycklar. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja dom problem som det va med XP går inte att jämföra med dom

problem som det är med Vista idag.

När man har ett OP med så grundläggande brister som filhantering

och diverse prestanda fel, ja då kan man ju inte göra nånting.

Hade det varit diverse enskilda finesser med problem som man helt

enkelt kunde låta bli att använda så hade det varit enkelt.

Men bristerna i Vista påverkar ju allting man gör.

Då finns det inget annat än att "byta ner sig" (haha) till XP igen.

Rekommenderar sida med nackdelar och fördelar: http://techworld.idg.se/2.4732

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj de va riktigt kul och läsa denna tråden! folks olika åsikter om Xp och Vista! Själv kör jag vista! Har kört de sen jag fick min nya dator! (ca februari!) kanske därför jag är så helnöjd med vista! valde bort OP helt till datorn! då jag har XP hemma! så XP va de först! sen va jag bara tvungen och skaffa in vista för att testa! och jag är riktigt nöjd med vista! mer krångel att installera XP på en ny dator som är baserad på vista! Alla mina drivrutiner jag fick till datorn va ju vista drivers! så inget funkade i xp! men de löste man ju! tur man har fler datorer hemma så man kommer ut på nätet och kan tanka hem nätverks drivers! Sen tycker jag ju om att installera allt de senaste! så vista va ju en självklarhet! och de gäller program/drivrutiner! allt ska vara de senaste! ^^ Men visst funkar de bra då också! de va flera år sen jag fick uppleva en bluescreen! aldrig haft Problem med varken Vista eller XP! dedär om att XP skulle prestera bättre i grafik än vista? Skitsnack tror jag! med tanke på att vista ger fördel till grafikkorten som stöder DX10! Vista drar mer ram minne än xp? Stämmer, men vista hanterar även ram-minnena bättre än vad XP gör!

Märkte dock ingen större skillnad med att installera SP1! men de kanske är för att jag alltid haft ett uppgraderat vista! även innan sp1 släpptes! så jag har inte haft dom prblemen som dom som installerade vista då de va sprillans nytt! inget e perfekt då de nyligen lanserats! jag väntade länge innan jag installerade XP tex! nu säger jag att XP och Vista e 2 riktigt bra OP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vista är hur bra som helst!!

Xp hade verkligen sina skönhetsfel i början också.

Sen är inte allt som jävlas i datorn operativ systemets fel utan felet är att den som sitter vid tangentbordet inte har kunskap eller kör gamla drivrutiner installerar mjukvara som inte är kompatibel osv osv.

Har man en hyffsat ny dator och drivrutiner för all hårdvara till Vista finns INGEN anledning att köra Xp.

Thats it!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, ville bara säga att jag klarade Assassin's Creed idag på min Vista. Gick hur bra som att spela det fast att min dator inte alls uppfyller de minimala kraven ;) Egentligen har jag inget vettigt att säga mer än att jag håller med föregående inlägg, men jag har redan deltagit i denna tråden och tjatat så jag vill inte diskutera mer. Säger bara att jag nu klarat ännu ett spel på min dator med Vista. Går hur fint som med 1 GB, 3.6 GHz enkärnig processor och Vista SP1 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...