Gå till innehåll

[LÖST] ATI drivrutinsfråga


Recommended Posts

Jag har ett grafikkort Radeon 3870 HD pci och ett Radeon 3850 HD agp. När jag går in och ladda ner senaste drivrutiner till dom så finns det på den här sidan: http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst...xp/radeonxip-xp

Längst ner något som heter WDM Integrated Driver som man också kan ladda ner. Bör jag göra det eller? Jag har inte riktigt förstått vad det är för något i det paketet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det skall du inte behöva då det endast krävs för All-in Wonder och AVIVO-serien.

Den del av paketen som kallas WDM Integrated Driver är till för TV-tuner och Video-ingång som finns på vissa kort. Den delen är alltså inte nödvändig till kort som saknar dessa extrafunktioner. Själva beteckningen WDM står egentligen för en standardisering av drivrutiner till Windows.

För övrigt anser jag att ATI:s drivrutinssidor "förvirrar" användaren för mycket, det borde finnas ett enklare sätt att ladda ner på >:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...