Gå till innehåll

Segare uppstart efter att jag installerat SP1


invaderjohn

Recommended Posts

installerade sp1 tidigare idag då jag såg att d fanns i windows update idag på min ultimate maskin, allt fungerar fin fint än så länge.. fick installera om  grafikkorts drivisarna dock o ändra lite system filer som fallit tillbaka. men annars så.

grejjen e den att jag tagit bort windows boot logo o allt skit så jag bara ser när drivisarna laddas.. som när man startar upp i felsäkertläge

o detta tar en evighet. o går mega slött o ladda filerna

är det nån mer som har detta problem? som vet va d beror på?

lr har sp1 helt enkelt bara slöat ner uppstarten :(

min dator startade upp på 30 sec innan

nu tar d ca 2 min.

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak för mig också efter installationen av sp1. Seg uppstart.

Trodde att sp1 ev skulle fixa felen med webläsaren som ofta hänger sig och den stänger inte ner sig när man vill. Nä, fortsätter det så här så får det nog bli XP igen! >:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grejjen e den att jag tagit bort windows boot logo o allt skit så jag bara ser när drivisarna laddas.. som när man startar upp i felsäkertläge

o detta tar en evighet. o går mega slött o ladda filerna

är det nån mer som har detta problem? som vet va d beror på?

lr har sp1 helt enkelt bara slöat ner uppstarten :(

min dator startade upp på 30 sec innan

nu tar d ca 2 min.

Kör msconfig.exe och titta under fliken "Systemstart" om "Startalternativ" har "Startloggning" iklickat..

I så fall ändra detta och klicka i att "Gör alla startinställningar permanenta".

Inga rutor här är normalt markerade. Är de inte markerade och du har felet kvar så prova att markera alla,

gör dem "Permanenta" och "Utför eller Apply". Ändra sedan så de är avmarkerade igen, permanenta

och starta om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak för mig också efter installationen av sp1. Seg uppstart.

Trodde att sp1 ev skulle fixa felen med webläsaren som ofta hänger sig och den stänger inte ner sig när man vill. Nä, fortsätter det så här så får det nog bli XP igen! >:(

Seg uppstart kan bero på att, en så stor uppdatering kanske fragmenterat din systemdisk och diskindexering

har fått andra filer att kolla upp. Det är dumt att ge upp för tidigt.

Om IE7 är buggig (och det kan den vara...) så avancera och kör med Mozilla Firefox i stället !  :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...