nissenisse Posted April 20, 2008 Share Posted April 20, 2008 Hej allihop ;D,,,Som nybörjare så blir man lite osäker när man läser att det finns olika åsikter om en sak. Jag läste att man inte ska defragmentera en extern HDD om man har back-up,,liggande där. Men om man har filmer o musik mm.mm så går det bra. är detta sant ??? Skulle gärna vilja höra vad som är riktigt,,,,,,och vad ni anser här på forumet. En liten snabb extrafråga som kan besvaras med ja eller nej,,,,,, ;D Om man har fått in virus i datorn,,,försvinner det då med en systemåterställning. ??? MvH Nybörjare Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fluorescent79 Posted April 20, 2008 Share Posted April 20, 2008 Jag ser inga egentliga problem med att defragmentera en extern disk. Men om disken ändå bara används för backup, så behöver du kanske inte defragmentera den. Roade mig med att defragmentera min backup disk tidigare idag. Det gick bra. Tog en djefla tid bara. Om man har fått in virus i datorn,,,försvinner det då med en systemåterställning. Nej. Moderna virus lägger in sig själva i systemåterställningspunkterna. Så det räcker inte med systemåterställning. En omformatering av hårddisken är vad som krävs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nissenisse Posted April 20, 2008 Author Share Posted April 20, 2008 Tackar Fluorescent79 för svaret...då vet jag mer. ;D ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts