Gå till innehåll

Hjälp med spelkontroller?


Gäst al6

Recommended Posts

Tjenare igen, har en snabb fråga; kan man ta reda på var knapparna på en spelkontroll (gamepad) sitter?

Hur jag menar är att olika tillverkare sätter ut tryckknapparna på olika sätt, Logitech sätter dem i en ring medan andra sätter dem som ett Z.

Jag behöver veta vilken knapp som är "Left" och "Right" och "Pause" mm. Vad jag vet så kan man inte ta reda på detta, men jag blev lite häpen när jag satte i min Logitech Dual Action i Assessin's Creed och den visste exakt var knapparna satt.

Skulle gissa på att dom i förväg laggt in hur Logitech sätter sina knappar, men om man kan ta reda på detta vore det super.

Nu i klartext; istället för att kolla knapparna efter nummer, typ knapp 1, 5 ,6 osv, vill jag kolla knapparna efter tex GAMEPAD_PAUSE, GAMEPAD_LEFT, GAMEPAD_RIGHT osv. Ni förstår mitt problem va? Kanske finns info om detta i drivrutinen eller kanke i registret?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar inte få något svar, men jag vill fortfarande få reda på om någon förstod mitt problem eller inte alls? Svara gärna ::)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...