Gå till innehåll

Mus & Tangentbord fungerar inte efter uppdateringar i början av april.


bigfoot77

Recommended Posts

Sedan uppdateringarna till Vista (kör Ultimate x86) i början av april så sa musen och tangentbordet upp sig med omedelbar verkan. Mus & tangentbord fungerar tills det är dags att logga in, då upphör de båda att fungera. Har provat med PS/2 diton, men ej fått ngn respons what so ever. Startar jag med hjälp av skivan så kan jag logga in, men när Vista sedan drar igång skrivbordet så "upptäcker" Vista musen och tangentbordet och försöker installera dessa drivrutiner med resultat att inget fungerar igen. Jag hinner aldrig in i kontrollpanelen för mus & tangentbord och göra några ändringar alltså, har sett att folk går in under HID-enheter i enhetshanteraren och ställer in egenskaper för musen (med tangentbordet). Men har man ingetdera så sitter man i sjön. Som vanligt drar man sig för att installera om hela apparaturen nu när man fått FireDtv och allt att lira ihop. Om man installerar om så kommer man ju att slå av automatiska uppdateringar hädanefter.

Tur man har fler datorer som INTE kör Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej storfot ;)

Skriv gärna vilken typ av anslutning mus och tangentbord använder, om de är trådlösa, fabrikat och modell...

Du skriver att du använt PS/2 tangentbord och fortfarande inte kunnat skriva in lösen ? (pilar byter användare)

Det fungerar alltså i booten så du kan trycka <F8> och välja Felsäkert läge och Senast fungerande konfiguration..!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Musen och tangentbordet är av modell trådlös.

http://www.zippy.com.tw/K_product_detail.a...;pk_code=RF-620

Jag har gått tillbaks till senaste fungerande konfiguration, men det hindrar inte operativet från att fortfarande inte kunna installera drivisar för mus/tangentbord. Jag har som sagt provat med PS/2 möss,tangentbord. Likaså en Microsoft USB-mus, men med samma klena resultat.

Det finns bara en återställningspunkt att välja men den löser inte problemet.

Enda gången jag kan skriva in lösen är när jag väljer att starta operativet med skivan eller senaste fungerande konfiguration, men sedan så ballar mus & tangentbord ur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...