Gå till innehåll

[LÖST] Byta ikonen "Papperskorgen" XP?


Jöjje

Recommended Posts

Hej

Såg denna läckra papperskorgs-ikon från "Sepes" skrivbord och nu undrar jag hur man gör för att kunna byta ut min trista orginal XP till denna och vart jag får tag på ikonen:

från "Sepes" skrivbord:

http://img459.imageshack.us/my.php?image=skrivbordet2du5.jpg

(Hoppas det inte gjorde något att jag lånade bilden på ditt skrivbord, det var lite svårt att förklara annars, säg till annars om du har något emot det...) ::)

//JJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur man byter ikon...

Högerklicka på skrivbordet < Egenskaper

Fliken skrivbord < knappen anpassa skrivbordet < byt ikon

Du behöver 2 ikoner kanske? 1 full o en tom.

Hej!

Jag testar... finns med här... återkommer... :)

//J

edit: Jepp nu vet jag vart jag byter ikonen på papperskorgen, vet någon vart jag får tag i den som jag beskrev i min första post?

Tack så länge ;D

//JJ

/J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kollat länken och det fanns en del där men jag hittade tyvärr inte den där som finns med i min orginalpost :'(

Är det någon som vet var jag kan få tag i den?

Tack på förhand! (även andra coola om någon vill tipsa...)

//JJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

;D Jepp har precis gjort det...

//JJ

edit: Den såg väldigt stor ut... Hur går det till? kan man ha hur stora ikoner som helst? Jag trodde max var 42x42 pix eller något sådant.... ???

Men cool är den... ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ha stora ikoner.  :)

Kolla på more info.

This release changes emphasis from pretty icons to mini-applications (also known as widgets and desklets).

Hej

Jag vet inte vad widgets och desklets är för någonting... :'(

Jag använder min dator till Photoshop + lite annat men jag spelar tex inte på den (har 2 Xbox 360 och 1 PS2, istället)... Det är först nu som jag börjar intressera mig för datorgrejande också, därav en del frågor som är "självklara" men det är roligt ändå... Om jag förstår det rätt så gör "avedesk" att skrivbordet blir lite mer aktivt än som det var för mig förrut... En Krigszon av mappar, dokument bilder allt i en salig röra...Ushca :(

Men det börjar bli lite ordning nu... :)

//JJ

edit: Jo nu hittade jag (Sepe) den... här : http://widgets.yahoo.com/search/?q=Waste+Basket

Tack!

//JJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...