Gå till innehåll

När jag försöker installera SP3 så kraschar datorn


hjälptack

Recommended Posts

Ja juste glömde nämna det.

Ja har en dator från datorprince ( lol ).

Windows startar inte. Får göra det manuellt.

Den misslyckades ju med att installera sp3. Så den återställde allt ( Vilket tog massor utav tid  ).

D vs jag har återigen sp2. (Kontrollpanelen säger också sp2..)

Ja har försökt att installera sp3 igen. Exakt samma problem..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En person fick avinstallera en föregående uppdatering... KB925877

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?top...g71127#msg71127

Du har ju en uppgraderingslog som kanske talar om i klartext vad som gick snett.

Öppna C:WindowsWindowsUpdate.log i Anteckningar och leta längst ner efter ledtrådar.

Eller rättare sagt vid raden med tidmarkeringen för crachen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Jag har testat att installera sp3 över 4 ggr nu. Från windowsupdate sidan.. finns det nåt annat sätt :s ?

Min installation har fastnar vid 2/3. Sen går det inte att öppna aktivitetshanteraren eller för den delen något annat. fast jag kan uppdatera skrivbordet..

D v s datorn fryser sig nu när jag installerar den. Så ja stänger av den manuellt genom knappen o sen återställs allt efter reboot. Iaf ja stängde av datorn 12:14 och sista loggan ja kunde hitta var :

2008-05-11 12:11:31:453 1176 a24 Handler Cancel signalled for operations 0x6.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Jag har testat att installera sp3 över 4 ggr nu. Från windowsupdate sidan.. finns det nåt annat sätt :s ?

Tja... du kan ju ladda ner SP3-filen och köra den utanför Windows Update... men det troliga är väl att resultatet blir detsamma. http://www.microsoft.com/downloads/details...;DisplayLang=sv

Min installation har fastnar vid 2/3. Sen går det inte att öppna aktivitetshanteraren eller för den delen något annat. fast jag kan uppdatera skrivbordet.. ...D v s datorn fryser sig nu när jag installerar den.

Du kan ju prova att installera SP3 via Felsäkert Läge, då du har minimalt med drivrutiner och program igång.

När det verkar låsa sig så kanske du skulle avvakta och ge datorn lite mer tid !?

Så ja stänger av den manuellt genom knappen o sen återställs allt efter reboot. Iaf ja stängde av datorn 12:14 och sista loggan ja kunde hitta var :

2008-05-11 12:11:31:453 1176 a24 Handler Cancel signalled for operations 0x6.

Jag misstänker att denna rad är från det att uppgraderingen 'avbröts/stoppades'...

Eventuell ledtråd borde finnas lite tidigare i loggen. Prova även att söka i Loggboken/Eventloggen efter ledtrådar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntade jätte länge :(

Iaf ska testa ladda ner den o installera då.

Ja har ett tangentbord me usb.. Då när ja trycker på f8 o sen kmr in ditt då funkar inte upp o ned eftersom den inte aktiverats än. Måste hitta(vette fan var den e ^^) en me en sån där annan kontakt.. För ja tänkte också testa det. Iaf ska testa och skriva vad som hände.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kan få <F8> att fungera så borde piltangenterna också fungera...

I BIOS kan man in/aktivera USB-tangentbord i DOS via en inställning som heter "USB Legasy".

Är den felställd så fungerar inte USB-enheterna förrän Windows laddat drivrutinerna för dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glada nyheter. Gick till källaren o hitta ett tangentbord.

Gick in i felsäkert läge o installerade filen som ja laddat net.

Pang poff o de va klar. XD jag har sp3 :D, yey, tack så mycket :) ^^.

---

Nu till ett annat problem ^^. Sv_chost tar 100%, stänger ja av den så kan ja inte lyssna på musik ^^ :P

Har haft det ett tag. De går bort efter ett tag också. Men de har nåt me uppdaterings saken o göra.

eftersom om ja stänger av automatiska uppdateringar så slipper jag det här problemet.

Det är ju helt okej, bara om jag kollar för säkerhetsuppdateringar regelbundet. Förslag?

Jag har testat en hel del kan jag säga dig :)

Tack igen och tack på för hand :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glada nyheter. Gick till källaren o hitta ett tangentbord.

Gick in i felsäkert läge o installerade filen som ja laddat net.

Pang poff o de va klar. XD jag har sp3 :D, yey, tack så mycket :) ^^.

Goda nyheter... äntligen en lösning på 2/3-problemet. ;D

Nu till ett annat problem ^^. Sv_chost tar 100%, stänger ja av den så kan ja inte lyssna på musik ^^ :P

Har haft det ett tag. De går bort efter ett tag också. Men de har nåt me uppdaterings saken o göra.

eftersom om ja stänger av automatiska uppdateringar så slipper jag det här problemet.

Jag skulle vilja säga att alla svchost -processer har med nätverks program/kopplingar att göra.

Vi får väl se om det problemet är löst nu efter att du fått in SP3.

Jag tycker att vi avvaktar med detta tills felet eventuellt återkommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har på Meddela mig men hämta ingeting och installera ingenting automatisk.

Och problemet e borta.. El så vare sp3. Vet ej. Men tror inte de e sp3..

Om problemet är borta så kan du ju försöka provocera fram det igen genom att återställa

till Automatisk Uppdatering. Får du problemet tillbaka så har du ju en lösning... i annat fall

så var det SP3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...