bjeckis Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 Vet inte om detta är rätt tråd att posta i,men jag försöter:) Hur gör man för att byta ip-adress? MVH Quote
dp Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 Du får byta MAC-adress. Så här byter man i Vista Network and sharing center / Manage network connections / Högerklick på ditt NIC och välj properties / Continue /Configure /Advanced / Network Address. Mata in ett valfri MAC-adress. Exempel på olika MAC-adresser; 00161766FD6B 00161757D9FA 001617422C08 Fungerar det inte, så har du bara rätt att använda en IP-adress samtidigt, då måste du vänta ca 20 minuter eller mer, lite beroende på inställning hos ISP. Quote
JohanF Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 Det kan hjälpa att släppa sin ip innan man ändrar (ipconfig /release) Quote
JohanF Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 Det går inte "byta" sin publika ip i den meningen att man väljer en ny nej, men det går att framtvinga att man blir tilldelad en annan genom att byta MAC. (Finns säkert fall där det inte funkar). I 99% av fallen när folk ställer den frågan gäller det ip de fått av sin ISP. Det är iaf min erfarenhet. ;D Quote
nissenisse Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 Så här byter man i Vista Hur gör man om kör xp-home edition? Nybörjare Quote
dp Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 Istället för att gå in under "Network and sharing center / Manage network connections" väljer du högerklick på mina nätverksplatser / egenskaper och fortsätter på samma sätt. Så här byter man i Vista Hur gör man om kör xp-home edition? Nybörjare Quote
nissenisse Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 Istället för att gå in under "Network and sharing center / Manage network connections" väljer du högerklick på mina nätverksplatser / egenskaper och fortsätter på samma sätt. Thank You. ;D MvH Nybörjare Quote
Recommended Posts