Jump to content

Recommended Posts

Posted

Du får byta MAC-adress.

Så här byter man i Vista

Network and sharing center / Manage network connections / Högerklick på ditt NIC och välj properties / Continue /Configure /Advanced / Network Address.

Mata in ett valfri MAC-adress.

Exempel på olika MAC-adresser;

00161766FD6B

00161757D9FA

001617422C08

Fungerar det inte, så har du bara rätt att använda en IP-adress samtidigt, då måste du vänta ca 20 minuter eller mer, lite beroende på inställning hos ISP.

Posted

Det går inte "byta" sin publika ip i den meningen att man väljer en ny nej, men det går att framtvinga att man blir tilldelad en annan genom att byta MAC. (Finns säkert fall där det inte funkar).

I 99% av fallen när folk ställer den frågan gäller det ip de fått av sin ISP. Det är iaf min erfarenhet.  ;D

Posted

Istället för att gå in under "Network and sharing center / Manage network connections" väljer du högerklick på mina nätverksplatser / egenskaper och fortsätter på samma sätt.

Så här byter man i Vista

Hur gör man om kör xp-home edition?

Nybörjare

Posted
Istället för att gå in under "Network and sharing center / Manage network connections" väljer du högerklick på mina nätverksplatser / egenskaper och fortsätter på samma sätt.

Thank You.  ;D

MvH Nybörjare