admanus Posted May 23, 2008 Posted May 23, 2008 Hjälp! Efter att ha installerat uppgraderingar från windows update så får jag en extra ikon och ett extra nätverk som kallar sig "okänt nätverk". Detta fenomen blockerar min access till internet och om jag försöker inaktivera detta okända nätverk så faller mitt ordinarie nätverk också bort. Har försökt att komma underfund med vilken uppdatering det rör sig om men får inte riktigt klarhet i detta. Någon som har en idé? Peter Quote
waxinator Posted May 23, 2008 Posted May 23, 2008 Öppna Kontrollpanelen - Enhetshanteraren, och se vilka Nätverksenheter du har numera. Se vad korten/kortet heter och vilka drivrutiner det använder. Eventuellt har du fått installerat fel drivrutin till ditt nätverkskort i samband med uppgraderingen. Du kan byta tillbaka till tidigare drivrutin under kortets Egenskaper - Drivrutin. Du kan även notera om någon enhet fått färgmarkering(=fel driv.) och antingen uppdatera eller avinstallera och låta Windows hitta det igen. Plocka gärna in en bild på hur det ser ut. (Fler alternativ... - Bifoga - Bläddra) Quote
Recommended Posts