Gå till innehåll

Hastighetsproblem för uppkopplingen med ny dator


Recommended Posts

Hej.

Jag har läst runt här lite efter en lösning på mitt problem men har inte lyckats hittat något. Det är så att jag just har köpt en ny dator (en bärbar sådan). När jag kopplar in min internetuppkoppling så är hastigheten väldigt mycket långsammare med denna än den är med den andra (en stationär) dator, och jag förstår inte varför det är så. Jag har en 10/10 uppkoppling men ligger och tankar i max 60k/s med den bärbara. Detta gäller både om jag laddar ned ifrån en hemsida eller via torrents. Uppladdningshastigheten är lika usel den.

Jag har ingen router och ingen brandvägg annat än windows egna, vilket för övrigt även gäller för den stationära datorn. Det är Windows Vista Home på båda datorerna. Nätverkskortet tycks heta 'Realtek RTL8168B/8111B Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS6.0)'. Jag är inte särskilt datorkunnig och kan mycket väl ha förbisett något simpelt.

Tack, walker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Först och främst så se till att du inte tankar något från din andra dator för då blir ju hastigheten sämre på din bärbara maskin...

Det finns bra och dåliga http hostar likväl dåliga torrents... Men om det är slött var du än tankar ifrån så kan vi ju utesluta detta.

Har du senaste drivrutinerna till nätverkskortet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...