Gå till innehåll

[LÖST] Spel i Vista hackar


Belsebub

Recommended Posts

Hoppar in här och svarar på det påståendet: Nej, spelen blir däremot snabbare om man inte kör på skärmens upplösning.

Skärmens upplösning är väl alltid den högsta den kan ha? Så är det på mina skärmar, och med hög upplösning kommer fler pixlar att rendera.

Ok, tack för informationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svarar samma sak här  ;D

Hej!

Device Manager-->Disk drives-->Properties-->Policies-->Enable Advanced Performance.

Den inställningen använder jag för att komma i närheten av fabriksuppgifterna på mina hårddiskars prestanda.

Verkar som om Vista från början är inställd på "Safe mode" vad gäller diskprestanda. (allt för att folk inte ska förlora data..och sen få fel..och sen kontakta supporten) ;)

Något som är värt att testa tycker jag iallafall.

Ursäkta engelskan, men jag föredrar engelskt OS för de svenska tekniska översättningarna låter knasiga många gånger.  :P

Att du har 5.7 i diskprestanda förbryllar mej med ditt system, kör du på en PATA disk? (jag kan få 5.9 med en singel SATA2 disk)

Tänk också på att Vista har en större systemövervakning och antalet startande processer flerdubblade jämfört med XP därmed är diskaktiviteten höjd. (som mest precis när man startat datorn..och de följande minutrarna.. med tanke på Superfetch och Readyboost.. som memorerar hur du använder datorn och vilka program)

/Strator

Låter intressant! Men jag hittar inte sökvägen du skriver (har vista på svenska) ska försöka klura lite. Att jag bara har 5,7 har jag funderat lite på också. Jag är ganska kass på vad ex. PATA-disk är för något? Hur kollar man vad man har? Datorn är ju ganska ny så det borde ju vara någon nyare variant jag har. Går det att ändra någon inställning annars för det i vista?

Edit: Jag hittade vart jag ändrar safe mode. Har fixat det nu. Ska göra ett nytt prestandatest för att se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som har problem med Crysis i vista, installera patchen v1.1 först sen hämta hem uppdateringar från microsoft

Update for Windows Vista (KB945149) - Improve Multi-GPU performance

Update for Windows Vista for x64-based Systems (KB940105) - resolve potential Graphics Virtual Address problems in vista

hoppas det hjälper ;D

Det går inte att installera dessa uppdateringar från ms (se bild) kan det bero på att jag redan har det installerat eller nått?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter intressant! Men jag hittar inte sökvägen du skriver (har vista på svenska) ska försöka klura lite. Att jag bara har 5,7 har jag funderat lite på också. Jag är ganska kass på vad ex. PATA-disk är för något? Hur kollar man vad man har? Datorn är ju ganska ny så det borde ju vara någon nyare variant jag har. Går det att ändra någon inställning annars för det i vista?

Edit: Jag hittade vart jag ändrar safe mode. Har fixat det nu. Ska göra ett nytt prestandatest för att se.

PATA är de gamla hederliga hårddiskarna med den breda (vanligtvis gråa) IDE-kabel anslutningen. De nyare (SATA)

har juh den minimala kabeln som endast är nån centimeter bred.

Alltså i Enhetshanteraren ska du gå in på Hårddiskenheter eller vad det kan heta i den svenska versionen,

där kikar du på Egenskaperna på respektive hårddisk.. ska finnas en flik (Policies) ska gälla ang. diskcache iaf.  ;D

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har fått reda på nu att 5,7 är helt normalt  :)

Det får vara som det är nu. Och hackandet i alla spel utom Crysis har ju upphört efter senaste drivrutinerna av ati. Så jag anser detta problem så gott som löst.

Dåligt skrivna drivrutiner var orsaken problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...