Gå till innehåll

Drivrutiner krävs för extern hårddisk - "USB Storage Device"


zetsu

Recommended Posts

Tjenare, Äntligen har Service pack 1 kommit ut till vista och de löste faktiskt en del problem för mig, Bland annat min Mp3 spelare Ipod kan ju installeras som vista vill.. Förut hittade han ingen drivrutin(de ska de inte vara heller) och tjabbade som ***.

Men de återstår ett problem.

Min farsa vill ofta ha filmer av mig och så..och när jag skulle för engångsskull lägga över dom på hans Hårddisk, en IBM Travelstar som har funkat sjukt bra till Xp och hans bärbara han har på jobbet med win2k på.

Knikset är nu att jag är lite fundersam om de är mitt OS eller själva hårddisken, för när jag pluggar in den så installerar han drivrutiner från nätet så "look for latest drivers osv osv" och de står att dom senaste drivrutinerna är installerade men enheten kan inte startas (kod 10)

och dioden på usb Hårddisken lyser rött.

Kort sammanfattning, vista hittar drivrutiner och installerar men den vill inte starta. Vad kan vara fel?

Mvh Robban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågeställningar som dykerupp...

1. Vilket format är det på diskformateringen (FAT, FAT32 eller NTFS) ?

2. Sitter disken direkt i USB port eller via koppling (USB1.1 eller 2.0) ?

3. Vad indikerar disk lampan ?

4. Har du provat att högerklicka och Avinstallera enheten för att sedan låta den upptäckas på nytt ?

Disken borde känts igen som en standard USB-disk...

Misstänker därför okänt diskformat eller felaktig USB-inkoppling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna hårddisken är rätt gammal, så jag tror nog de är Fat32 på den, inte säker dock ska kolla när farsan kommer hem. Det är en märklig Usb kabel med..det är en sån dubbel hane, men med en skarv på den ena änden på usb kablen har 2st Hanar dvs 3st hanar på en sladd.

Och den ena är de lite glapp i, men jag har nog aldrig haft båda sladdar i på min gamla dator med xp, ska spåna vidare lite sen hör jag av mig.