Gå till innehåll

Grafikkortet ger höga värden för temperatur, är allt i sin ordning?


Gäst Naturguiden

Recommended Posts

Gäst Naturguiden

Det är typ en tratt på sid panelen som jag inte har på datorn nu, med två nät så det borde få plats en 120 mm fläkt där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

Noctua NF-S12-silent 120mm art nr 98 317 kan nog vara lämplig om det finns plats för den.

Den är ganska tyst. Annar så är en grundregel:

Ju mer fläkten ska blåsa ju högre volym.  Allt över 20-25 dB hörs tydligt tycker jag.

Kolla ljudnivå (dB) innan du handlar.

Ang tratt på ena sidoplåten. För att processorfläkten ska ta kall luft utefrån. (rumsluft)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Mmmm misstänkte det om tratten senare

Jag kollade in fläkten och skall nog ta och köpa den på torsdag när pengarna kommer.

Undrar om man kan skruva fast den utifrån och in för skruva dit den, inifrån kommer att bli i det närmaste omöjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du tänkt igenom luftflödet genom lådan? Vilka fläktar trycker in luft och vilka drar ut luften ?

Förbi grafikkortet eller genom grafikkortets bakre ut/in -luftspalt ? Passerar kylluft förbi diskarna ?

Och om du sätter en fläkt i lådans sida, kommer luften att passera grafikkortet

eller sitter öppningen högre upp över procesorn ?

Sedan så är 79 grader inget allvarligt... du kan ha 115 grader innan elektroniken mår illa av det.

Du kommer att få systemlåsningar långt innan något tar skada.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Om jag nu sätter in en 120mm fläkt i fronten så kommer luften att blåsa in mellan hårddiskarna och förbi grafikkortet och ut på baksidan...

Men jag funderar på hur jag skall göra med hårddiskarna, har 5 stycken och dom sitter tätt skulle vilja ha typ 1 disks mellanrum mellan varje, men vet inte hur skall skall bära mig åt med den saken, det finns inte plats för det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

Hej. Du har idag ett miditower chassi kolla om du hittar nåt lämligt Fulltower här:

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=331

Större chassi = mer luft lådan. =svalare.

Annars försök att flytta några diskar. Den övre och den undre kan du väl flytta ett hack.

Tycker mig se att det är plats för 7 st diskar och du har 5 nu.

Eller om du hittar nån annan lämplig plats. Det spelar ingen roll om diskarna står/ligger eller på sidan,

eller hänger i snören/snoddar.

Jag tycker du har gott om plats i ditt chassi.  ;D Här är mitt:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=128270

Nattinatti

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden
Hej. Du har idag ett miditower chassi kolla om du hittar nåt lämligt Fulltower här:

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=331

Större chassi = mer luft lådan. =svalare.

Annars försök att flytta några diskar. Den övre och den undre kan du väl flytta ett hack.

Tycker mig se att det är plats för 7 st diskar och du har 5 nu.

Eller om du hittar nån annan lämplig plats. Det spelar ingen roll om diskarna står/ligger eller på sidan,

eller hänger i snören/snoddar.

Jag tycker du har gott om plats i ditt chassi.  ;D Här är mitt:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=128270

Nattinatti

Jag har större burk än dig hihihi

Funderar på att be en kompis bygga ett större så jag får plats med allt

Klarar inte detta ekonomiskt just nu, är ju inte superrik nu när man är arbetslös, hoppas på jobb snart på Sector Alarm i Karlstad eller på volvo i Arvika

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...