bobcat Posted June 13, 2008 Posted June 13, 2008 Hej. Vet inte om det är rätt forum för min fråga,men jag tar en chans . När jag skall öppna outlook express så öppnas denhär datorn istället . Har XP pro med XP 3 ./Bosse Ämnet redigerat av Mickilina, har förtydligat ämnet/rubriken Quote
waxinator Posted June 13, 2008 Posted June 13, 2008 Detta kan bero på att programmet saknas så i stället visas datorn upp. Högerklicka på Outlook Express -ikonen och jämför dina inställningar med mina (Se bild). Både "Mål:" och "Starta i:" skall stämma. Ser det likadant ut så kan du klicka på knappen "Sök mål..." så skall explorer öppna platsen där programmet msimn.exe ligger. Quote
bobcat Posted June 14, 2008 Author Posted June 14, 2008 Hej och tack för svaret. Det hänvisar till denhär datorn, men jag kan inte ändra mål eftersom det är gråmarkerad ./Bosse Quote
Guest Naturguiden Posted June 14, 2008 Posted June 14, 2008 Kan man inte välja standard webbläsare??? Högerklicka på startknappen, välj egenskaper, startmenyn, Anpassa Sedan se bild där kan du ändra vilken läsare du har Quote
waxinator Posted June 14, 2008 Posted June 14, 2008 Hej och tack för svaret.Det hänvisar till denhär datorn, men jag kan inte ändra mål eftersom det är gråmarkerad ./Bosse Då tycker jag att hon tar bort den genvägen. Hon kan skapa en ny ikon i Start menyn såsom Naturguiden visar. Eller så kan hon skapa en ny genväg på Skrivbordet genom att först öppna katalogen: C:ProgramOutlook Express och med höger musknapp dra programfilen msimn.exe till Skrivbordet och "Skapa genvägar här". (men det visste ni antagligen redan...) Quote
Recommended Posts