Gå till innehåll

Datorn låst så att man inte kan betala räkningar via internetbank


maximizer

Recommended Posts

Hej!

En bekant till mig har fått problem med sin dator med Windows Vista. Jag själv har XP så det är inte så lätt för mig att veta vad ahn pratar om, men någon här på forumet kanska kan hjälpa mig och min vän.

Problemet är att när ahn ska logga in på sin sida på Internetbanken (Handelsbanken) så kan han inte fylla i sitt användarnamn!

När han försöker göra det, det räcker med att han skriver en bokstav, så får han meddelandet att datorn är låst.

Vi sitter några mil ifrån varandra och han har en modemuppkoppling så jag kan inte komma åt hans dator i realtid, och han kan inte, av någon underlig anledning inte ringa mig med sin mobil., detta gör att ajg inte själv sett hur det ser ut på han skärm när felet inträffar.

Först trodde jag att han "råkat" aktivera Klassificering av innehåll, men det har han inte.

Kan någon här komma på vad som är problemet och komma med någon lösning vore jag och min vän mycket tacksamma.

Risken finns att han inte kan betala sina räkningar i tid!!!

Tackar på förhand

Mazimizer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Internet uppkopplingen fortfarande fungerar till andra sidor, så bör han ladda ner Mozilla Firefox

och prova med den. Han kan annars i IE7 välja att återställa alla inställningar under Verktyg -

Internet alternativ - Avancerat.

Handelsbankens inloggnings sida för privatkunder använder SSL-Certifikat (hänglås nertill höger).

Kontrollera att han tillåter detta säkerhetsverktyg. Man kan dubbelklicka hänglåset så öppnas certifikatet. Se att det inte gått ut tidsmässigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...