maximizer Posted June 16, 2008 Posted June 16, 2008 Hej! En bekant till mig har fått problem med sin dator med Windows Vista. Jag själv har XP så det är inte så lätt för mig att veta vad ahn pratar om, men någon här på forumet kanska kan hjälpa mig och min vän. Problemet är att när ahn ska logga in på sin sida på Internetbanken (Handelsbanken) så kan han inte fylla i sitt användarnamn! När han försöker göra det, det räcker med att han skriver en bokstav, så får han meddelandet att datorn är låst. Vi sitter några mil ifrån varandra och han har en modemuppkoppling så jag kan inte komma åt hans dator i realtid, och han kan inte, av någon underlig anledning inte ringa mig med sin mobil., detta gör att ajg inte själv sett hur det ser ut på han skärm när felet inträffar. Först trodde jag att han "råkat" aktivera Klassificering av innehåll, men det har han inte. Kan någon här komma på vad som är problemet och komma med någon lösning vore jag och min vän mycket tacksamma. Risken finns att han inte kan betala sina räkningar i tid!!! Tackar på förhand Mazimizer Quote
waxinator Posted June 16, 2008 Posted June 16, 2008 Om Internet uppkopplingen fortfarande fungerar till andra sidor, så bör han ladda ner Mozilla Firefox och prova med den. Han kan annars i IE7 välja att återställa alla inställningar under Verktyg - Internet alternativ - Avancerat. Handelsbankens inloggnings sida för privatkunder använder SSL-Certifikat (hänglås nertill höger). Kontrollera att han tillåter detta säkerhetsverktyg. Man kan dubbelklicka hänglåset så öppnas certifikatet. Se att det inte gått ut tidsmässigt. Quote
Recommended Posts