powe Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 Varje gång jag stänger av eller startar om datorn så får jag upp följande meddelande (se bild) hur blir jag av med detta [/img] Quote
Guest DimensionX Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 Är inte så hemma på Vista men det verkar som om något eller några program har hängt sig, och ligger i bakgrunden och kör. Du vet inget program som har krånglat och hängt sig när du kört datorn? Quote
powe Posted June 19, 2008 Author Posted June 19, 2008 Nej har inga sådana problem alls Mvh.Peo W. Quote
Guest DimensionX Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 Märkligt. Det måste vara nåt som autostartar i alla fall, och som hänger sig. Jag önskar jag kunde lite mer om Vista, själv kör jag fortfarande XP. Det hoppar säkert in någon som själv kör Vista och hjälper dig snart. Quote
waxinator Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 Jag kan få den skylten om jag till inte stängt av Virtual PC eller Outlook innan jag stänger av. Du har alltså något bakgrundsprogram som inte stoppar frivilligt under nedtagning av Windows. Om jag öppnar Aktivitetshanteraren och väljer att visa alla processer, därefter sorterar dem efter Namn så ser jag allt mellan 1 och 3 processer vid namn taskeng.exe . Väljer jag att visa Kommandorad så har jag en konstant process vars kommandorad är: taskeng.exe {392C3CF0-3AF7-436F-A686-16F9C127F9D7} Ibland kommer andra processer upp under kortare tid med andra kommandorader. Jag har inte ännu kommit på något bra sätt att härleda vilka jobb som assosieras med dessa nummer. Quote
powe Posted June 22, 2008 Author Posted June 22, 2008 Finns det ingen därute som har en lösning på detta problem??? Suuuck!! Mvh.Peo W. Quote
powe Posted June 29, 2008 Author Posted June 29, 2008 Problemet verkar vara ur världen nu, det försvann när jag avinstallerade ett program som hette xnviewer (eller något liknande) ett program som jag inte ens viste om att jag hade, det låg dolt och visade sig bara när jag provade programmet Security Task Manager Mvh.Peo W. Quote
waxinator Posted June 29, 2008 Posted June 29, 2008 Det var inget lätt fel att lösa på distans... Bra jobbat powe ! Quote
Recommended Posts