DAson Posted June 20, 2008 Posted June 20, 2008 Hej Har frågor kring hur man får ett virtuellt XP att fungera i Vista. Och hur installerar man det Windows XP virtuellt och hur fungerar det? Tacksam för enkla svar och tips och hur man går tillväga för att installera ett Virtuellt XP i ett annat Windows som Vista. Ha en trevlig midsommarhelg och en trevlig midsommarkväll!! ;D //DAson Quote
perbear Posted June 20, 2008 Posted June 20, 2008 Det finns minst en tråd på virtuella operativ i Vista. Efter en liknande fråga från mig till forumet laddade jag ner Virtual PC 2007 for Windows, installerade det i Vista och installerade sedan XP med hjälp av VPC. Installationen fungerar som en ny installation på en ny hårddisk. Länken till att ladda ner programmet: http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en Quote
Guest Lasseska Posted June 20, 2008 Posted June 20, 2008 Efter att du installerat PC2007 (finns både för x32 o x64) Har du ex vista 64 så kör X64. Men du kan bara installera 32 bitars OS på virtuella. 1. Starta VirtualPC2007. 2. Välj New. 3. Create a new virtual machine. 4. Byt ev namn till XP. 5. Justera ev ram till mer ram 6. A new virtual disk. 7. Klart Sedan skall man installera XP eller vilket op man vill ha, gör då på följande vis: 1. Start. 2. Välj var du ska installera ifrån Image eller skiva (under CD där uppe). 3. Installera din XP som vanligt. 4. Under action i konsollen: Install addititions för att få med alla funktioner. Du behöver INTE tänka på drivrutiner (inbyggt i programmet). Kör en diskrensning & defragmentering, installera antivirusprogram Alt gr + enter för att växla mellan OS/helskärm Inställningar kan göras i konsollen för ex bildskärm, internet mm. För att lägga till filer på Virtuella: Drag filerna till det virtuella skrivbordet o släpp. Quote
DAson Posted June 20, 2008 Author Posted June 20, 2008 Tack Lasseska för tipset. Har som sagt laddat ned VPC2007 från Microsfts hemsida. Men det gjorde jag förut. //DAson Quote
Recommended Posts