grinders Posted June 22, 2008 Posted June 22, 2008 När jag kollar på aktivitetshanteraren så kan min CPU vara använd till 100 % men minne däremot är 1.08 GB av 2.00. Kan datorn kracha eller sluta svara på grund av de? Quote
waxinator Posted June 22, 2008 Posted June 22, 2008 När jag kollar på aktivitetshanteraren så kan min CPU vara använd till 100 % men minne däremot är 1.08 GB av 2.00. Kan datorn kracha eller sluta svara på grund av de? Processorns utnyttjande styrs av vad programmen just då har behov av (upp till full fart). Minnet i Vista användas till det som programmen behöver och eventuellt överskott används till diskcachen (laddar program snabbare). Så Ledigt minne brukar vara noll i Vistra. CPU och minnes användning kan variera kraftigt men det ger aldrig upphov till systemfel. Systemkracher beror oftast på felaktig hårdvara eller bristfälliga drivrutiner. Quote
waxinator Posted June 22, 2008 Posted June 22, 2008 Alla frågor är relevanta för den som inte vet allt... 8) Al6 du fick i ditt eget inlägg något att fundera på Quote
Recommended Posts