Gå till innehåll

Firefox 3 är extremt segt att starta


Sparky

Recommended Posts

Jaa nu är de såhär att mitt firefox 3 är extremt seeg på att starta! jag trycker på ikonen sen kan de ta mellan 5sek-30sek för den att öppna ett fönster! sen när den väl är igång så funkar de prima! men stör mig på tiden de tar! hinner starta WMP 11 flera gånger innan ff ens startat! någon som har några ideer? Ska iväg nu en sväng, så tänkte ta och diskfragmentera medans jag är borta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men bara för att se om det är FF3 start eller Google web-laddning som tar tid så sätt Startsidan till TOM.

Själva FF3 -programmet är ju extremt litet så det är antingen Startsidans uppkoppling som tar tid eller

något Tillägg som segar upp det hela (kanske även det via Internet uppkoppling)

När det gäller Tilläggen så kan du ju tillfälligt Inaktivera dem alla så du får en ren FF3 uppstart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Kan mycket väl vara tilläggen som slöar upp det. Stäng av några stycken och se om det går snabbare att starta upp. ;)

(det gjorde det hos mig)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Har inga tillägg! men kan testa att setta startsidan på tom! tvivilar dock på att de är de som är felet! då allt har funkat prima innan!

Tror inte jag heller faktiskt, Google brukar vara blixtsnabb att starta. Kan något ha hänt med din FF3 tro? För så långsamt skall det definitivt inte starta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade faktiskt en trojan som jag tog bort! startade om datorn och får ett felmeddelande! undra om de kunde vara trojanen som ställde till de! just nu funkar ff3 snabbt iaf! men de kan bero på att jag presic startat om såklart!

De gick inte att läsa in en dll fil! just nu märker jag inget direkt problem! men de kanske kommer!?

http://img167.imageshack.us/img167/2159/dlluc1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Hittade faktiskt en trojan som jag tog bort! startade om datorn och får ett felmeddelande! undra om de kunde vara trojanen som ställde till de! just nu funkar ff3 snabbt iaf! men de kan bero på att jag presic startat om såklart!

De gick inte att läsa in en dll fil! just nu märker jag inget direkt problem! men de kanske kommer!?

http://img167.imageshack.us/img167/2159/dlluc1.jpg

Kan ha varit det som ställde till det. DLL filen är nog en rest från trojanen och kommer försvinna när du bootat om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...