RobinP Posted June 25, 2008 Posted June 25, 2008 Hej! Jag undrar hur jag kan göra för att synkronisera mina kontakter, kalender, uppgifter m.m mellan två datorer? Det jag vll är att synkronisera mina Outlookmappar mellan min stationära och min bärbara dator. På båda datorerna ligger det Windows Vista (Home Premium på den ena och Bussiness på den andra), Outlook 2007 och ett IMAP-konto finns att tillgå. Kan man använda IMAP-kontot för att lagra all data, eller kan man lösa det på något annat sätt? Tack i förväg! MVH Robin Quote
Andreas Stenhall Posted June 25, 2008 Posted June 25, 2008 IMAP kan endast lagra e-post så du behöver ett annat program för att synkronisera mellan datorerna. Alternativet är att använda samma PST-fil på båda datorerna men då kan bara ett Outlook åt gången vara öppet. Dessutom supportar inte Microsoft detta scenario. Kolla på http://www.slipstick.com/outlook/sync.asp så får du tips om många program som synkar information i Outlook mellan flera datorers Outlook. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.