Gå till innehåll

Vista-problem, skärmen är bara svart!


Rezoon

Recommended Posts

Tjenare

Jag har ett rätt jobbigt problem.

Jag har fått tillbaks min dator från service, och ska nu installera om mitt operativ system, Vista 32-bitars sv.

När jag slår igång datorn och sätter i skivan, händer inget.. skärmen är svart. trycker man på någon utav knapparna på skärmen, står det: "In Power Save mode. Press any key or the mouse", men när jag trycker, så händer inget. även testat att byta skärm, starta om datorn och rengöra skivan utan resultat.

Nån kunning som kan hjälpa??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Texten på skärmen är ett lokalt meddelande som säger att "Jag slappar lite till... tills du kopplat in datorn...".

Kontrollera att skärmen är inställd på att använda den kabelingång du valt (Source-knapp på skärmen).

När du startar upp datorn så skall du få uppstarts pipet och texterna på skärmen.

Detta oavsett du har CD i eller ett installerat windows på hårddisken.

Nu vet vi inte vad som har reparerats på din dator men eftersom du inte kan misslyckas med att koppla

in en bildskärm så bör du gå tillbaka till 'Servicen' och ber dem visa att datorn fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...