Gå till innehåll

Långsam vid inloggning


dynaflux

Recommended Posts

Sedan några dagar tillbaka tar det ovanligt lång tid att logga in - från det att jag klickar på mitt användarnamn och skriver lösenordet tar det ca en minut innan skrivbordet kommer upp. Under tiden visas bara blå bakgrund, min ikon och meddelande om att jag loggas in.

Möjligen kan felet uppstått när jag installerade Nero 8 och något annat program. Jag gjorde en systemåterställning men jag tror felet uppkom efter detta.

Jag kör XP Pro med SP3

Vad gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Låter inte helt osannolikt att det kan vara Nero eftersom en del saker skall "initieras" vid uppstarten. Jag hade samma problem för några år sedan, när jag tog väck Nero (eller rättare sagt bytte) så gick det som vanligt igen. Allt som har med brännarprogram att göra går djupt i systemet och är väldigt känsligt (minst sagt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta RegEdit.

>>Start>Run>regedit

Gå till

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionRun

Ta bort de två (har jag för mig det brukar vara) värden i högra fönstret som har med Nero att göra, vilka det är ser du på filnamnen/pathen.  Ställ dig bara PÅ den raden i högra fönstret du vill ta bort, och tryck DELete.

Sen kan du ju också stänga av Neros onödiga Service's/Tjänster.

>>Start>Run

services.msc

Klicka på Standard-fliken, så ser du bättre.

Där finns nåt/några Service's, en heter nmindexing, eller liknande, den kan du dubbelklicka på, och välja att Stoppa, och sen Disablar du den servicen helt.

Likadant om du hittar den andra Nero-servicen, som jag inte minns namnet på nu ...

Men de är iallafall ofarliga att stoppa.

Det är ju inte alls säkert att detta tar hand om ditt problem, men det är ju i varje fall värt att prova!

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...