Gå till innehåll

Inget systemljud


tub

Recommended Posts

ett litet intrikat problem jag har räddat ett gammalt moderkort ASUS A8N-SLI som jag nu har installerat i en gammal burk ennda problemet är att den gröna ljudporten är trasig men det finns ju andra ljudportar  det är något slags surrondsystem 5.1 el. 7.1 eller vad det nu heter

jag provade först med vista installerat och då var det inte några problem jag kunde använda grå port det var bara att ange att jag hade ett sourondsystem då kunde jag höra alla ljud men  med xp så får jag inget systemljud det hörs ljud när jag spelar video

några ideer

tub

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>>Kontrollpanelen>Sounds and Audio Devices.

Kolla att Systemljud alls är på, dvs att ett Ljudschema är valt.

Går sen att ställa sig PÅ ett ljud, och klicka på Högerpils-ikonen för att lyssna på ljudet ifråga.

Och kolla också att rätt ljudenheter är valda, det finns flera olika flikar att flippra mellan.

Och hämta hem de korrekta drivrutinerna från Asus.

http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-us

OBS att det finns FYRA olika A8N-SLI kort !!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jodå jag hade nog varit där och rotat men jag lyckades inte få till det trots rätt ljudschema osv.

och jag hade rätta drivarna men eftesom grön port var trasig rent fysiskt så funkade det inte i xp med att använda porten för dom bakre högtalarna, så jag tröttnade ur och lade in vista igen då funkade alla ljud igen

men tack för länken till asus, den däringa wizarden hade jag inte stött på förut

tub tackar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...