tub Posted July 18, 2008 Posted July 18, 2008 ett litet intrikat problem jag har räddat ett gammalt moderkort ASUS A8N-SLI som jag nu har installerat i en gammal burk ennda problemet är att den gröna ljudporten är trasig men det finns ju andra ljudportar det är något slags surrondsystem 5.1 el. 7.1 eller vad det nu heter jag provade först med vista installerat och då var det inte några problem jag kunde använda grå port det var bara att ange att jag hade ett sourondsystem då kunde jag höra alla ljud men med xp så får jag inget systemljud det hörs ljud när jag spelar video några ideer tub Quote
lbl Posted July 18, 2008 Posted July 18, 2008 >>Kontrollpanelen>Sounds and Audio Devices. Kolla att Systemljud alls är på, dvs att ett Ljudschema är valt. Går sen att ställa sig PÅ ett ljud, och klicka på Högerpils-ikonen för att lyssna på ljudet ifråga. Och kolla också att rätt ljudenheter är valda, det finns flera olika flikar att flippra mellan. Och hämta hem de korrekta drivrutinerna från Asus. http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-us OBS att det finns FYRA olika A8N-SLI kort !!! Quote
tub Posted July 18, 2008 Author Posted July 18, 2008 jodå jag hade nog varit där och rotat men jag lyckades inte få till det trots rätt ljudschema osv. och jag hade rätta drivarna men eftesom grön port var trasig rent fysiskt så funkade det inte i xp med att använda porten för dom bakre högtalarna, så jag tröttnade ur och lade in vista igen då funkade alla ljud igen men tack för länken till asus, den däringa wizarden hade jag inte stött på förut tub tackar Quote
Recommended Posts