Gå till innehåll

ASUS CrashFree BIOS 3


GLoNkA

Recommended Posts

Hej har en dator med ett M2N-E SLI moderkort och ett 8600gt grafik kort när jag skulle ansluta tv out så blev alla skärmar svart vid uppstart så ja undrar om de kan hjälpa med ASUS CrashFree BIOS 3 men ja vet inte hur man gör eller vilka drivrutiner jag ska ha. Jag har ett usb minne men vill inte göra fel har nollat bios med bygeln startat upp utan grafik kort,bytt till andra pci-e slotten. satt i kortet igen får 1 långt och 3 korta pip vid uppstart

tack på förhand/GLoNkis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev skärmarna svarta samtidigt som du satte i TV-Out kontakten ?

...eller har du ändrat i BIOS och därefter blev skärmarna svarta ?

Ett långt och tre korta pip betyder att inget VGA-kort hittas (Grafikkortet fel isatt eller trasigt).

Grafikkortet skall sitta i första PCIe-16 slottet närmast processorn.

         

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows kan få för sig att koppla om fönstret till TV-Out så bilden växlar dit efter inloggning.

Men om du inte har någon bild på din första/huvud -skärm i booten så är något som är väldigt fel.

Om du fortfarande får fel-pipen vid start så har du antingen inte fått i kortet ordentligt i hållaren.

vilket inte är särskillt troligt (använd en ficklampa så kontaktraden inte sitter snett i hållaren),

eller så har kortet fått sig en rejäl stöt/urladdning via kabeln och blivit förstört.

Det är inte troligt att BIOS har med felet att göra, kortret sparar ingen inställning internt och där finns

ingen kontaktbrytare/omkopplare i uttagen på kortet..

Om du har möjlighet att prova kortet i en annan  dator eller låna ett annat kort till din dator ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade presic samma problem som du har! Jag har samma grafikkort och moderkort också! de som händer är att ditt grafikkort skickar ut en upplösning till tvn som den inte klarar av, vilket gör att båda skärmarna slocknar..

Jag löste mitt problem med att installera senaste nvidia drivrutinen, ändra upplösning till 1024x768 i windows.. stäng av datorn, koppla in tv sladden, starta upp! sen då du är inne i windows, så väljer du 1 skärm, och då du ska använda TVn så väljer du att klona! då du valt en skärm kan du köra på din ursprungliga upplösning (min är på 1280x1024).. Men då jag väljer och klona, så ändrar Windows automatiskt om till 1024x768..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...