Gå till innehåll

Kan inte längre installera något på datorn


stolpe82

Recommended Posts

1. Avbryts kopieringen direkt ?

2. eller ser du nedladdnings stapeln en stund ?

3. blir stapeln full eller stoppar det tidigt ?

Om stapeln blir full men sedan ändå filen är tom så prova att att avinstallera AVG antivirus programmet.

Risken är att AVG i virussökningen misslyckas att kolla filen och därför inte flyttar ut innehållet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej woxinator.. en fråga, kan jag föra över AVG på D och ha den kvar i datorn, och ta bort den på C...  för jag kan ju inte hämta den igen... överföringen bryts inte.....stapeln blir full  när jag trycker på spara men sen när den kopierar så står det 0 bytes.. tänket på en sak med windows update, de kan ju förändra skyddet i datorn provade att stänga av brandskyddet o provade attt ladda ner men det blev samma sak ,kan det vara att det ändrade någon inställning i datorn på säkerhet???  vet inte hur jag kollar det..Mvh 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Click OK.

hej igen.. fick fram detta på internet har med vssproblem ,men är tyvärr dålig på engelska, undra om någon kan översätta detta Open Event Viewer and view events related to VSS

To open Event Viewer and view events related to VSS:

If Server Manager is not already open, click Start, click Administrative Tools, and then click Server Manager.

In the console tree, expand Diagnostics, expand Event Viewer, expand Windows Logs, and then click Application.

To filter the events so that only events with a Source of VSS are shown, in the Actions pane, click Filter Current Log. On the Filter tab, in the Event sources drop-down list, select the checkbox for VSS. Select other options as appropriate, and then click OK.

To sort the displayed events by date and time, in the center pane, click the Date and Time heading.

Verify

To perform this procedure, you must have membership in Administrators, or you must have been delegated the appropriate authority.

To verify that the Volume Shadow Copy Service is started:

Click Start, point to Administrative Tools, and then click Services.

In the results pane, double-click Volume Shadow Copy.

In Service status, make sure that the status is Started. If the status is not Started, click Start.

Make sure Startup type is set to Manual.

Click OK.

ps.. ni får en prick i himlen MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej .. jag gick in i logg boken fick upp, tjänsten vss avslutades på grund av timeout för inactivitet??? vet ej vad det betyder.. mvh

Det är tjänsten för "Volume Shadow Copy" vilken startas vid bla säkerhetskopiering.

Det är normalt att den tjänsten stoppar när den inte används.

en fråga, kan jag föra över AVG på D och ha den kvar i datorn, och ta bort den på C...  för jag kan ju inte hämta den igen...

Nej inte utan ominstallation.

Men jag tänkte att om du inte kan ladda ner filer så kan du inte heller ladda ner virus.

Jag skulle sätta ihop ett par bilder på hur nedladdningen skulle se ut...

Jag valde att spara, valde platsen Skrivbordet och filen laddades så stapeln blev snabbt full.

Allt klart för för att Köra filen.

:o ??? Filen var klar men av 7.4MB fanns bara 300 kB på Skrivbordet :-

...där fick jag själv något att bita i... Nästa nedladdning tog normal tid....

Jag körde i alla fall en Rensning av temporära internet filer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej W... tittade på bilden där det står hämta blir det 0 bytes???  kan man i stället stänga av AVG 08???  Hur gör man det?? Det är så konstigt, för att jag kan hämta  uppdateringar hos AVG och windows men iinte hos någon annan + jag trodde att logg boken visade olika fel som hände . God natt Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Loggboken visar händelser. Både informativa såsom varningar och fel.

Du skall titta efter (Fel) eller <varningar> och speciellt vid de tidpunkter då kopiering misslyckats.

Står där 0 bytes så har inte ens kopieringen startat och då kan vi nog utesluta AVG som inte testar filen

förrän hela filen är nedladdad.

Prova att förutom återställa IE7's inställningar, även rensa bland dess nedladdade filer (se förra inlägget).

Eventuellt väljer du "Ta bort allt".

I detta läget hade det varit perfekt att haft en extra web-läsare eftersom IE7 är så hårt invirad i Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej .. igår så tog jag bort AVG ... hämtade  Avasti -startade om datorn- så nu fungerar den som vanligt. jag skulle ha lyssnat på er, ang  bortagning av AVG .. men ni är toppen  ps ni är bättre än supporten på datorn- han tyckte att jag skulle fabriksåterställa den eller skicka efter en ny skiva , var inte så hjälpsamm som ni är..  Tusen tack till er alla mvh anette :D :D :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...