Gå till innehåll

Kan inte längre installera något på datorn


stolpe82

Recommended Posts

Hej... försöker att hämta hem olika program, men det händer inget, provade i går att gå in på olika sidor för att hämta saker, samma där, provade att spara på skrivbordet, händer inget, det är som att det bara försvinner, inget som stannar kvar.. PS har hämtat grejer förut.. tacksam för svar Mvh

Ämnet flyttat av Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen... datorn med "Vista" är ca 2 månader köptes ny, har kunnat ladda ner "saker" förut, kan se nedladdningen men sen efter nedladdningen, så är det borta, har AVG som virusprogram + router. Har sökt efter virus ,men det visade inget, hade en kille här, som är duktig på datorer, men han hade aldrig varit med om detta kunde inte hjälpa mig.. Tacksam för svar Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där finns flera orsaker till att nedladdningar kan misslyckas.

Efter ett visst antal nedsända fildelar så skall dessa bekräftas till sändande programmet.

Om du har problem med att skicka information ut på Internet så kan kopieringen därför avbrytas.

Detta märks tydligare med stora filer då dessa måste skicka bekräftelser flera gånger.

Internet Explorer mellanlagrar alltid den nedladdade filen på ett dolt ställe tills hela filen är komplett.

Först därefter flyttas filen ut till den angivna spara-platsen. Därför är filen från en avbruten nedladdning dold.

Prova med att ladda ner och installera Mozilla Firefox som hanterar nedladdningar på annat sätt.

Standard är att filen (även när den tankas ner) placeras på skrivbordet. Detta hjälper till i felsökningen.

http://pj-mirror01.mozilla.org/pub/mozilla...tup%203.0.1.exe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valde du Kör eller Spara då du klickade på waxinators Firefox-länk?

Använder du ett e-postprogram (alltså inte webbmail)? I så fall, vad händer då du där högerklickar på en länk och väljer Spara mål (eller motsvarande)?

Testa att skicka denna länk till dig själv: http://releases.mozilla.org/pub/mozilla.or...tup%203.0.1.exe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat att köra IE utan tillägg?

Kopiera och klistra in "C:ProgramInternet Exploreriexplore.exe"  -extoff i Kör i Startmenyn.

Eller Start, Alla program, Tillbehör, Systemverktyg, Internet Explorer (inga tillägg).

Vet inte om det gör någon skillnad i sammanhanget, problemet kanske inte finns i IE, men det kan vara värt att testa. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej igen.. jag valde både spara/ kör ...provade länken firefox du skickade.. fungerade ej..Mvh

Ursäkta mig... naturligtvis kan du inte ladda ner med din dator.

Har du en annan dator som du kan ladda ner till och föra över till din dator ?

Filen är 7.4 MB stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> Hm, tråden borde väl flyttas från Windows XP till Windows Vista?

Ja, definitivt!  :-)

Dessutom handlar det hela naturligtvis om något så simpelt som att han inte anger ett ställe/Mapp/Folder  som han sen när downloaden är färdig, kan bläddra sig fram till.

Antagligen klickar han bara OK när rutan som frågar var han vill spara, poppar upp.  Och var den PATHEN nu leder, vet man ju inte...

Fast default är väl att den leder till DOWNLOADS under ens eget Konto.

Så mitt förslag är att han provar att downloada något igen, och när rutan poppar upp, då ser till att filen sparas någonstans dit han sen klarar av att leta sig fram medelst DenHärDatorn eller Utforskaren!

/LbL!

(Måste säga att jag tycker att när det är FLER ÄN EN SIDA i forumet, så borde det MYCKET KLARARE framgå, än att det bara visas en mini: 1 och en mini: 2 längst ner för sidnumren!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej/förlåt work.. datorn är uppdaterad med den senaste uppdateringen + jag har servic pack 1.. Hej lbl.. jag tryckte på fel forum + jag är en tonårsmamma försöker att lära mig/är på god väg.. jag har provat  att spara/ utforkaren/ kan se filen men den är blank/tom,  trycker på den - kommer upp "det går inte att hitta programet .. Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta men detta är ett hjälpforum för dem som har problem med Windows.

Så ni som hoppar på en medlem och förutsätter att det är **** bakom tangentbordet så tänk om  >:(

stolpe82 har svarat på alla förslag till åtgärder så att särskilt 'simpelt' är inte problemet.

EDIT:   Jag noterar att antivirusprogrammet Avast! placerar nedladdningen temporärt under

           C:windowsTemp_avast4_

           Undrar var AVG placerar sina nedladdningar...

           Wheninrome var tidigt inne på att tillfälligt avinstallera AVG Antivirus och se om det hjälper.

           Om inte så installera det igen. Eller senare prova på Avast! som också är gratis och bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen.. ni är väldigt hjälpsamma "Tack".. jag har internet explorer, försökte igen.. sparade/ och fick till svar att noll kopierades.  MVH

Har inte så mycket kompetens i frågan men...

Med all reservation för mitt amatörmässiga svar i korrelation till dom mycket kompetenta forumdeltagarnas svar.

Hade liknande problem som dig både med IE7 och FF. Hade helt enkelt missat inställningar under internetegenskaper.

Egenskaper för internet>Säkerhet>Internet> hade helt enkelt för höga säkerhetsinställningar! :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte så mycket kompetens i frågan men...

Med all reservation för mitt amatörmässiga svar i korrelation till dom mycket kompetenta forumdeltagarnas svar.

Hade liknande problem som dig både med IE7 och FF. Hade helt enkelt missat inställningar under internetegenskaper.

Egenskaper för internet>Säkerhet>Internet> hade helt enkelt för höga säkerhetsinställningar! :o

En proffstanke av "amatören"..!  ;)

Prova att återställa inställningarna i IE.... Verktyg / Internetalternativ / Avancerat... tryck på "Återställ.." enligt bifogad bild!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta men detta är ett hjälpforum för dem som har problem med Windows.

Så ni som hoppar på en medlem och förutsätter att det är **** bakom tangentbordet så tänk om  >:(

stolpe82 har svarat på alla förslag till åtgärder så att särskilt 'simpelt' är inte problemet.

Jag försök och hjälpa till men som jag förstår har dom missat mitt inlägg

M.V.H. Work!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen.. tack för att ni har tålamod med mig.. kollade säkerheten,på tillförlitliga platser var den mellan normal/hög, på ej tillförlitliga platser var den hög + att jag gjorde en återställning på IE men det blir samma sak + att  jag inte kunde ta hem en pdf fil på hotmailen ??? MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...