Gå till innehåll

Kan man rippa DVD-skivor i Nero 7?


Jack Bauer

Recommended Posts

Har tänkt att rippa min DVD samling till min externa hårddisk.

Har provat ett flertal program, men med halvbra resultat.

Min erfarenhet är att det finns inget program som klarar allt, men ett som var nära är Im Too DVD Ripper.

Felet som blev, är att det programmet inte klarar alla DVD skivor beroende på om det är en skiva bestående av videofiler, eller en  s k imagefil.

Är det en imagefil, så blir det bra resultat, men är det flera videofiler som skall rippas till EN avi-fil, så blir det stopp. Programmet insisterar på att dela upp filmen till en massa avi-filer.

Så nu till min fråga: kan man rippa DVD-skivor så det blir till EN avi-fil i Nero 7?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999

Tyvärr, man kan INTE rippa DVD-filmer med Nero. DVD-Shrink sägs att funka felfritt, har själv inte provat.

Ripping DVDs even for personal use is supposedly "illegal" according to some copyright law, but I think its bogus so I recommend some software that is fairly cheap called AnyDVD. It will remove the copy protection from the DVD as it is being read. It runs as a background service. I have used it on movies from various studios using various copy protection and it works flawless. If you need something free, a google search can turn up a copy of "DVDShrink" which can rip a movie to a hard drive and strip its copy protection.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...