Gå till innehåll

Sökmotor på hemsidan


Gäst Naturguiden

Recommended Posts

Gäst Naturguiden

Hur gör man en sökmotor som man kan söka specifika ord som finns på sin hemsida och då skall man kunna söka på alla undersidor som finns.

Någon som vet?

Tacksam för hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joomla som steins använder är perfekt... All text man skriver på hemsidan sparas i en Mysql databas... Men ge inte upp din tanke, finns kanske nån här som vet hur man gör för att söka igenom nyckelord i html filer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart man kan söka genom en html-sida lika mycket som man kan söka igenom en databas. Man gör väl ett script i php eller ett passande språk, som då öppnar sidans alla html-filer för läsning och söker genom dem.

Simpelt, men jag håller inte på med hemsidor så jag kan inte ge exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart man kan söka genom en html-sida lika mycket som man kan söka igenom en databas. Man gör väl ett script i php eller ett passande språk, som då öppnar sidans alla html-filer för läsning och söker genom dem.

Simpelt, men jag håller inte på med hemsidor så jag kan inte ge exempel.

Göra ett php script som söker igenom metatags på varje html sidor ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vad man kallar det, men jag menar att det går att söka i alla sorters filer, så det är bara att bestämma hur man vill göra och sen fixa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...