Gå till innehåll

[LÖST] Thunderbird-återställning


Bove

Recommended Posts

Har gjort några systemåterställningar senaste veckan, först att datorn gick trögt och andra gången att jag fick virus och trojaner. Nu är det så att efter första återställningen fanns alla mina sparade mail kvar men inte efter andra. Efter lite sökande låg dom kvar på hårddisken men jag kan inte få tillbaka dom så att Thunderbird kan läsa dom. Vad gör jag för fel eller rättare sagt hur ska jag göra? Ta det väldigt basic för jag är helt kass på detta.

Tack JoWa för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Öppna Thunderbird, menyn Verktyg, Kontoinställningar. Där ser du sökvägen till mappen där din e-post spars. Den är normalt C:Documents and Settings[användarnamn]Application DataThunderbirdProfilesMailLocal Folders.

Antingen kan du i Thunderbird ändra sökvägen till e-posten (klicka på knappen Bläddra), eller så kan du flytta din Thunderbird-mapp till det ställe som är angivet i Thunderbird.

C:Documents and Settings[användarnamn]Application DataThunderbird med undermappar innehåller e-post, kontoinställningar, lösenord och adressböcker. Innan du eventuellt flyttar på mappen Thunderbird, och därvid kanske ersätter en mapp med en annan, gör kopior på båda mapparna (om det finns 2), så att du inte tappar bort något av innehållet.

Säkerhetskopiera gärna hela mappen Thunderbird emellanåt, helst till en annan enhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, en sak till. Den gamla adressboken försvann också. Var finns den eller vad heter den och hur gör man för att återställa den?

Titta i C:Documents and Settings[användarnamn]Application DataThunderbirdProfiles efter filen abook.mab. Där skall även history.mab finnas. Dessa båda filnamn kan du även träffa på i en undermapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...