ingensnamn Posted September 1, 2008 Share Posted September 1, 2008 hej, jag har en dator med Vista Business svensk version installerad. nu har det visat sig att ett program jag behöver använda mig av endast fungerar med engelsk version av Vista. 1/ Kan detta stämma? 2/ måste jag installera om Vista helt o hållet eller kan jag "lägga till" ett annat språkpaket? tack på förhand! // Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted September 1, 2008 Share Posted September 1, 2008 Nej finns inget MUI för business edition. Finns väl ett antal knep för att kunna trixa ändra och byta språk om detta intresserar. Vad är det för program som endast fungerar i Engelska versionen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted September 1, 2008 Share Posted September 1, 2008 Det låter orimligt att ett program fungerar endast på engelska Vista. I själva verket är alla Windows Vista-versioner språkoberoende och den engelska versionen av Vista blir grund-Vista + engelskt språkpaket och svenska versionen blir grund-Vista + svenskt språkpaket. Det är möjligt att programmet kräver att du kör med nationella inställningar för engelska men att själva OS:et skulle behöva vara på engelska låter som sagt helt orimligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ingensnamn Posted September 2, 2008 Author Share Posted September 2, 2008 hej, bytte format på Datum och tid till Engelska (USA) så löste det sig. verkar som att programmet hängde sig då det inte lyckades spara enligt svenskt format. tack för svaren:) // Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts