vajlent Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 Använde min Sony VAIO laptop som vanligt i natt, inget konstigt alls med den. Min flickvän startade upp den på morgonen & den fungerade som vanligt, efter någon timma eller två bara fryser den eller hänger sig. Jag får ju då tvinga en omstart, då hittar den inget operativsystem helt plötsligt. Jag testar med startup repair flera gånger & kör även en system diagnostik. Den hittar inget vad jag kan se, tar ut min återställningskiva & startar om igen. Det tar lite längre tid än vanligt men till slut kommer jag till logon screen i alla fall & kan logga in. Då poppar det upp en ruta i vänster neder kant: En enhet i en RAID 0-volym har nästan slutat att fungera. Försök med att omedelbart säkerhetskopiera data. (bild bifogad) Jag startar upp Intel® Matrix Storage Console och får en rapport som inte jag kan tyda. (bild bifogad) Vad ska jag göra? Är det ett hårddiskras på gång eller vad? orolig... Datorn är ju så gott som ny. Väldigt tacksam för hjälp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kinget Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 Instinktivt skulle jag vill säga att en hårddiskkrash är på G faktist... Vet hurdant det är i laptops (och det är inget du bör göra då du har support), men du kanske bör kolla inuti lådan så att allt sitter som det skall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vajlent Posted September 2, 2008 Author Share Posted September 2, 2008 Så det finns inte mycket annat jag kan göra än att vända mig till supporten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vajlent Posted September 2, 2008 Author Share Posted September 2, 2008 Pratade just med VAIO´s kundsupport & dom sade samma sak att det är ett hårddisk haveri på gång. :'( Men hur kan jag ta en backup på allt jag har JUST NU, på hela datorn så jag kan återställa till det sen när jag får tillbaka datorn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 Haha, jag vet att jag inte hjälper men måste skriva att ja tycker citat Instinktivt skulle jag vill säga att en hårddiskkrash är på G faktist... Låter så jävla kul, när man kan se på bilden ett meddelande som säger till dig att du omedelbart borde säkerhetskopiera data. Instinkten din, verkar inte mer avancerad än att den kan läsa ett meddelande då Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts