Gå till innehåll

Kopiera en fil med nytt filnamn


Manneman

Recommended Posts

När man kopierar en fil i Vista till en mapp som redan innehåller en fil med samma nam får man alternativet att behålla båda filerna men den man vill kopiera får ett prefix extra i filnamnet...

Så här menar jag: t ex Bild 1.bmp finns redan och kommer få namnet Bild 1_0.bmp... man får alternativet om man vill skriva över den existerande filen eller behålla båda men med olika namn.

Finns det något tillägg eller någon registerhack man kan utföra för att få detta i XP?

Hoppas det finns någon riktigt kunnig i ämnet...

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo... jag känner allt till Total Commander... nu är kruxet att frugan, som ska flytta runt sina foton bland mappar i XP har hunnit vänja sig med Vista... där finns möjligheten att behålla båda filerna men med olika namn.

Ska jag lära frun TC så lär jag få ominstallera datorn oftare än jag hoppats... ;D

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

He he, det kan jag förstå.

Nåt som är bekvämt när man hanterar många filer är massomdöpningen i TC, använder den ofta.

Back to topic.

Nåt registerhack tror jag inte finns för att få funktionen du efterfrågar i XP, jag letade själv efter ett sånt före det att jag började använda TC minns jag. Om det inte kommit nåt sånt efter förstås. Den funktionen borde varit där från början tycker man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...