oizo Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Hej! Alltså...jag får spunk! Har nu köpt mitt tredje Vista Home Premium OEM för att slippa tramsa med XP mediacenter 2005 (som jag inte hade köpt, hehe)...nåja till saken. Vill ju ha mappar i utforskaren som heter typ HTPCFilm med en ikon som visar att det är en nätverksenhet....me si det går ju inte! Har läst Stenis guide om nätverksmappar men får samma fel i alla fall... Bifogar fil som visar felmeddelandet... Kan nån hjälpa mig :'( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Om du inte har lösenord på kontot så fungerar det inte, annars måste du se till att inaktivera Lösenordsskyddad delning i Nätverks- och delningscenter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oizo Posted September 12, 2008 Author Share Posted September 12, 2008 Hej hej igen! Tror jag har fått det att funka nu... Skapade lösenord för användarna på båda datorerna som jag avaktiverade med "control userpasswords2". Nu får jag upp nätverksenheter som egna mappar i utforskaren utan att behöva skriva i lösen varje gång. Det var ett problem löst! Nu undrar jag vad det finns för fina gratisalternativ för fjärrstyrning av min htpc. Har testat RealVNC och det funkar ju bra men det kostar ju. RemoteOP funkade ju oxo bra men även det kostar ju en slant... Ni här på forumet brukar ju vara bäst på att rekommendera bra "freeware" för allt möjligt så jag litar på er alla även denna gång // M Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts