Gå till innehåll

DirectX (filter) finns inte efter SP1-installation


zen-TAO

Recommended Posts

Hej.

Jag undrar över DirektX och dess funktion. Sedan jag fick SP1 installerat (Vista Home Basic) kan jag inte längre förhandsgranska videofiler vid konvertering i programmet ConvertXtoDVD.

Är detta ett fel som måste åtgärdas och hur gör man, eller går det att "leva" med även fortsättningsvis.

Tack för eventuella svar.

Edit: Ber om ursäkt, jag kör version 2.3.3.258 av programmet. Inte den absolut nyaste, jag vet, men det fungerar ju utmärkt, förutom förhandsgranskningen.

Däremot tar konvertering i programmet oerhört mycket kraft av datorn. CPU-användningen är hela tiden på 100 procent och det tar en "evighet" om man skall göra nåt annat samtidigt. Kan man göra något för att ändra detta, genom att exempelvis dels markera programmet i aktivitetshanteraren och köra en lägre prioritet, dels göra detsamma i själva programmet? Det gör mig inget om konverteringen tar lite längre tid, man sysslar ju med annat under tiden.

Kanske finns det något bättre program, som inte tar så mycket kräm, för denna typ av konvertering?

Edit 2: Har provat nyare versioner av ConvertXtoDVD, men det är samma problem ändå. Jag har även uppdaterat DirectX på Microsofts hemsida, men problemet kvarstår. Jag tror nog att det kan vara programmet. I vilket fall som helst är det inte ett problem, mer än att jag vill försöka lista ut varför det är som det är...

Hälsningar

ZenTao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis likadant OS och SP1 och programmet

ConvertXtoDvd 3. Jag kan se filmen samtidigt som

den konveteras. Vista har ju stöd för både DirectX

9 & 10. Installerade DirectX 9.0c Aug 2008 igår och

jag har som helst inga problem med detta som du

har.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...