Gå till innehåll

WinSxS-mappen 7,68 GB - vad kan man ta bort?


valter

Recommended Posts

Läste just Stenis artikel ang winsxs mappen. Låter intressant. Min mapp innehåller massor med filer, hela 7,68GB. Körde vsp1cln.exe, efter det gjordes också en diskrensning, men jag fick bara tillbaka ca 2 GB. Vad är det man vågar ta bort ur winsxs mappen utan att sabba hela datorn?

Mvh/ Valter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst lite om detta problem på andra sidor, och man bör nog behålla mappen som den är. Lite frustrerande att den bara växer och växer. Har nu cirka 10 GB kvar av C på min bärbara. Inte vill man köpa ny, större disk bara för att en mapp lagrar massa filer.

Mvh/ Valter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är tydligen så att man måste avinstallera program för att mappen ska minska i storlek. Då är min fråga, Varför måste Vista "spara på gammalt ****? Xp hade ingen sådan mapp som "gud glömde" och det fungerade bra ändå..

Att Vista sparar på alla uppdateringar beror på att det ger ökad pålitlighet och minskar risken för problem. Det är alltså betydligt större risk att det går snett med en XP-installation än med en Vista-installation på grund av filversioner, avinstallation av patchar osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...