Gå till innehåll

[LÖST] Firefox 3.0.2 och sparade lösenord!?


Gäst Malou

Recommended Posts

Kollade Kodning, var redan ställd på "ISO-8859-1". Eller menar du att jag måste börja på "UTF-8"?

Det är nog där skon klämmer för burken jag "exercerade" med hade då UTF-8 innan uppgradering.

Kolla även allting jag skrev för lösenorden är ju läsbara med ett klick.

Ev kan det även vara ett å,ä,ö problem så det måste testas.

Det är ju snabbt gjort.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog där skon klämmer för burken jag "exercerade" med hade då UTF-8 innan uppgradering.

Jo, det där med UTF-8...

"users who have password data stores with non-ASCII 

data saved as something other than UTF-8 (more common for people who 

have saved passwords on IDN domains or non en-US domains) will not be 

able to access their saved passwords or create any new saved 

passwords."   

http://groups.google.com/group/mozilla.dev...47739c7e3345f0#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Måste få berätta:

Uppenbarligen så har hjärnkontoret tagit semester idag och en vikare är tillsatt  ;D ;D

hämta FireFox version 3.0.3
Så jag gör som Sir_N och backar tillbaka till version 3.0.1

Som jag skrev i mitt ovanstående inlägg så skulle jag backa tillbaka för att återgå till version 3.0.1.

Istället för att göra så som jag skrev så råkade jag av misstag istället att inaktivera systemet (utan att starta om datorn) då jag kom på mig själv med att vara inne på fel ställe. Gick tillbaka och aktiverade systemet (utan att starta om datorn). Gick vidare till att nu backa systemet (på rätt ställe den här gången) upptäckte till min fasa att alla mina återställningspunkter var som bortblåsta (uppenbarligen pga mitt tidigare tilltag). Blev så irriterad/frustrerad att jag i ren vredesmod startade om datorn (i hopp om vad vet jag inte) men befarade det värsta.

Startade upp FF och får se att användarnamn samt lösenord är synliga igen på de sidor jag besöker. Gör en försiktig kontroll i inställningar och vad får jag se. Jo alla mina sidor med lösenord m.m är tillbaka. Gör en kontroll för att se vilken FF version jag nu har fått. Minnsan har jag inte FireFox version 3.0.3. Kontrollerar även i kontrollpanelen lägg till/ta bort samt i utforskaren etc.. jodå jag har FireFox version 3.0.3

Förstår inte hur detta har gått till och det är väl antagligen meningen att jag inte skall förstå heller  ::)

Hur har detta gått till med tanke på att alla mina återställningspunkter var som bortblåsta och jag inte kunde backa systemet till en tidigare tidpunkt?

Oavsett hur detta har gått till så är jag i vilket fall som helst mycket glad igen över att ha återfått alla mina lösenord samt att det då trots allt är FireFox version 3.0.3

Snipp snapp slut så var sagan slut med ett lyckligt slut  ;)

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...