Gå till innehåll

Se tv i Vista Media Center?


Gäst Naturguiden

Recommended Posts

Gäst Naturguiden

Jag har tv från BBB Viasat guld ...

Jag undrar om man kan koppla den mottagaren från Viasat till datorn och sedan se tv i datorn via media centret....

OM det går vad skall man ha för kablar till detta... och varför finns det ett usb uttag på digitalboxen???

Det står ju att man skall sätta in tvkort om man försöker se tv som det är nu..

Och vad är det för en massa codecar som skall installeras om man vill se en avifilm eller annan filändelse med en undertext till....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går att ansluta externa digitalboxar men det som krävs är att du har ett tv-mottagarkort som Vista Media Center kan använda för att ta emot bild och ljud från boxen. Notera att kortet måste ha korrekta ingångar. Sedan kopplar du via ett IR-öga Media Center-datorn mot boxen så att du kan styra den med Media Center-fjärrkontrollen.

Det kanske inte låter så enkelt och det är det inte heller :( Jag vet heller inte hur (eller om) det fungerar bra att köra med ovanstående konfiguration. Någon annan som testat med en digital extern box?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Har ett analogt kort med en massa utgångar på som det följde med ett ir öga till man kanske skulle plugga in det och se om man kan koppla in det via det kortet.... Det jag såg när jag köpte det var att det var ett kort för dom analoga signalerna, dvs inte digitala men man kanske kan komma runt detta på något vis...

Men det fanns iallafall ett iröga som man kanske kan använda..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...